Архів новин
2017
Грудень
ПнВтСрЧтПтСбНд
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Олександр Корінний: «Моє завдання – згуртувати громаду»

Олександр Корінний: «Моє завдання – згуртувати громаду»
Саме прізвище Корінний говорить саме про себе, що це ґрунтовна, глибинна людина. А після знайомства з Олександром Олександровичем список епітетів можна продовжити: прогресивна, високоосвічена (має три вищі освіти), креативна людина-дзиґа, яка не просто крокує орбітою Новоукраїнської об'єднаної територіальної громади, що на Кіровоградщині, а біжить наввипередки, адже хоче багато встигнути. Наша розмова з Олександром Корінним – про формування громади, її сьогодення і майбутнє та місце профспілки у ній.Копия DSC02851 02d68
- Спілкуючись з вами, Олександре Олександровичу, не перестаєш вражатися вашій компетентності, масштабності мислення. Ви і Новоукраїнка - можливо, це для вас малий масштаб? Чи не зваблювали Вас на вищі, столичні посади?
- Інколи надходили пропозиції, але я ж – корінний, не тільки за прізвищем. Я не збираюся залишати місто, в якому народився і прожив усе життя! На виборних посадах «парашутисти» не повинні бути. Принцип виборів ґрунтується на довірі. В першу чергу треба розуміти, що ти хочеш робити. Ходив, наприклад, малим на тренування по болоту, тепер хочу, щоб діти нашої громади ходили гарними тротуарами по освітлених вулицях, на стадіоні були трава, душові кімнати. Дещо із цього вже зроблено – тепер у нас один з найкращих стадіонів. Фінал чемпіонату області з футболу серед ветеранів проходив у нас, хоч рік тому там була випалена земля.
- Яке Ви ставите перед собою завдання?
- Моє завдання – згуртувати громаду. У нас дуже важкий менталітет. Ключова фраза обивателя: а що ти мені зробив? Я вважаю, що робити треба для громади. Коли ми дійдемо до мислення, що на першому місці не моє особисте, а загальне, тоді все у країні налагодиться. Черговість виконання робіт, наприклад, вуличного освітлення, вирішується не кулуарно чи одноосібно мною, а депутатами на сесії міської ради. В цьому році провели конкурс міні-грантів, щоб визначити, хто з мешканців готовий працювати на громаду. І знайшлися охочі. Наприклад, в одному мікрорайоні обладнали на пустирі волейбольний майданчик, біля школи - ігровий майданчик, артоб'єкт у центрі міста, навіть мобільну хімічну лабораторію придбали. Цим я пишаюсь, адже у мене є група людей – лідерів громадської думки, на яких я можу покластися. Щоб люди почали працювати на громаду, приділили увагу навчанню: семінарам, тренінгам, практикумам.
- Яку роль Ви відводите у громаді молоді?
- Аби щось змінити, треба робити ставку на молодь, виховувати адекватних, мислячих людей, які не будуть продавати свої голоси за гречку, а робитимуть власний вибір. У напіваварійному приміщенні ДЮЦу ми відкрили центр розвитку ініціатив молоді, за кошти грантодавців закупили оргтехніку та меблі. Тепер є така вільна локація для молоді, де можна провести конкурси, презентації, позайматися самостійно. З метою економії коштів ми обійшлися без запрошених тренерів, самі навчали аудиторію. Вчителі власноруч відремонтували кімнату і початок доброї справи є. Моя позиція така: не треба розраховувати на когось, в першу чергу - на себе. Учні написали 6 міні-проектів: будівництво басейну, сміттєпереробний завод, баскетбольний майданчик з нічним освітленням передбачили... Я переконав депутатів не підрізати крила дітям. Відійшли від стереотипів, що мер повинен перерізати червону стрічку, коли відкривається об'єкт, - діти самі організовують це дійство... Ми в цьому році відкрили 9 спортивних локацій. На сесії між депутатами та учнівським парламентом було підписано договір про співпрацю. Сьогодні молодь жартома називає мене голова комітету з реалізації їхніх мрій. Це висока оцінка для мене!
- Як сприймаєте об'єднану громаду?
- Цілком нормально. Але коли ми створили об'єднану громаду, не було й половини необхідних законів, що ускладнювало роботу. З чого ми почали? Із власного герба і прапора міста. Вважаю, що кожна територія повинна мати свою родзинку – не хочу, щоб при згадці про Новоукраїнку запитували: а де це? Тому й працюємо над образом свого міста. До речі, ми першими в Україні прийняли рішення про створення асоціації об'єднаних територіальних громад, без підтримки політиків чи інших «високих рук». Ми хочемо жити за тими правилами, яких вимагає час та наші громадяни. Що дає громада? З'являється більше довіри між жителями і владою, а тому у людей з'являється мотивація щось робити самим, змінювати життя території. До речі, ми потрапили до проекту ДОБРЕ і зараз працюємо над створенням інституту розвитку громади.
- Як ви приймаєте на роботу людей, за якими критеріями?
- Найперше, під час співбесіди запитую, чи є у претендента можливість їздити на навчання. Якщо чую негативну відповідь, як правило, прощаємося. Будь-які посадовці повинні фахово рости. Наприклад, у міській раді багато працівників уже пройшла стажування у Польщі. І це вже зовсім інші люди. Так, колишній керівник гуртка, підвищивши свій професійний рівень, написала проект «Центр розвитку ініціатив молоді», трансформувала його в життя. Тепер вона - заступник міського голови з питань місцевого розвитку та залучення інвестицій. Така посада – рідкість на сьогодні в органах місцевого самоврядування. Нам вона потрібна. Це дуже творча людина, яка організувала нові проекти у місті, згуртувала навколо себе дітей, проводить цікаві майстри-класи. Колективом я задоволений. Усі легкі на підйом, креативні і творчі.
- Чи знаходиться місце в громаді ветеранам?
- Ми тісно співпрацюємо з радою ветеранів. Її керівник заходить з пропозиціями: організувати хор дітей війни, привітати ювілярів, поїхати цікавими маршрутами, насадити на центральній вулиці квіти... Будь ласка, виділяємо кошти, займайтесь і насолоджуйтесь життям. Найважливіше те, що ми показуємо людям: у них є можливість впливати на владу, але для цього треба самим вставати і щось робити.
- Ваш погляд на профспілку?
- У пострадянському форматі – абсолютно негативний. На профспілку у сучасному варіанті із чітким баченням її діяльності – позитивно. Треба знати конкретні завдання профспілки: що вона може дати, не матеріально, а у плані підтримки, приміром, молодого фахівця чи пенсіонера, у лікуванні тяжко хворого. Тобто, майбутні члени профспілки мають володіти інформацією про спектр послуг, який вони можуть отримати.
- Що може дати профспілка? У цій фразі проглядається утриманство. На жаль, менталітет українців – корисливий. Місія ж профспілки – захисна. А від неї уже йдуть конкретні розгалуження. А сила профспілки – в активності її членів. У жодному законі, що стосується ОТГ, ні слова не сказано про працюючих. Тільки профспілка дає на це відповідь. Думаю, з часом представники громади зрозуміють її спрямування, що нам з вами, дійсно, по дорозі.
Віктор Федотов,
голова обкому профспілки працівників держустанов

 

Профспілковий селектор

Профспілковий селектор
Федерація профспілок Кфровоградської області взяла участь у селекторній нараді, що відбулась у режимі он-лайн в «Укртелекомі» Керівники всеукраїнських профспілок і територіальних профоб'єднань обговорили хід підготовки до проведення Всеукраїнської акції протесту в Києві і на місцях. Селектор провів Голова ФПУ Григорій Осовий.Копия DSC02884 fa62e
Учасники наради обговорили проект вимог і резолюції Всеукраїнської акції протесту, проаналізували стан готовності до проведення акції членських організацій ФПУ у регіонах України, розглянуто можливість участі в акції інших профоб'єднань, що підтримують ФПУ у її вимогах, спрямованих на забезпечення соціально-економічних прав працівників і підвищення рівня життя населення.
Робочій групі дано доручення доопрацювати проекти документів Всеукраїнської акції протесту профспілок з урахуванням зауважень.
До речі, 7 листопада відбудеться зустріч членів Президії ФПУ з Прем'єр-міністром України Володимиром Гройсманом. Учасники наради акцентували увагу на необхідності проведення напередодні ухвалення Держбюджету на 2018 рік зустрічі представників профспілок з Головою Верховної Ради України Андрієм Парубієм.

 

Дії профспілок щодо вирішення колективних трудових спорів

Дії профспілок щодо вирішення колективних трудових спорівКопия DSC02865 0edcc
Останнім часом Верховна Рада України, Кабінет Міністрів приймають низку нормативних актів або вносять зміни до діючих, які впливають на трудові відносини і тому часто виникають випадки загострення стосунків між роботодавцями і працівниками. Аби голови профспілкових організацій бути підготовленими до таких ситуацій і могли захистити спілчан перед роботодавцями і в судах, Федерація профспілок Кіровоградської області провела семінар-навчання. Відкрила захід і окреслила його мету заступник голови ФПО Оксана Терлецька.
Тему «Дії профспілок щодо вирішення колективних трудових спорів» розкрила начальник відділення Національної служби посередництва і примирення в області Оксана Крайносвіт. Діяльність служби спрямована саме на вирішення трудових спорів, запобігання їх виникнення та сприяння поліпшенню соціально-трудових відносин. У зв'язку з реформами, які відбуваються в країні, зокрема децентралізацією влади, нерідко виникають загострення соціально-трудових відносин на підприємствах, установах з питань заборгованості зарплати, невиконання умов колективного договору реорганізації чи ліквідації підприємств. Наймані працівники, бажаючи захистити свої права, вдаються до активних дій, але вони мають бути спрямовані у законодавче русло. Регулювання колективних трудових спорів дозволяє уникнути негативних наслідків.Копия DSC02869 82326
Оксана Крайносвіт ознайомила із процедурою вступу у колективний трудовий спір, який розпочинається із формування вимог найманих працівників або профспілкової організації (щодо погашення заборгованості із зарплати, виплати її двічі на місяць, забезпечення теплового режиму та ін.). Сторонами трудового спору можуть бути наймані працівники або ж профспілкова організація та об'єднання роботодавців чи органи влади. Формування вимог здійснюється загальними зборами працівників або конференцією на виробничому рівні. Разом з вимогами збори визначають орган або особу, яка буде представляти їхні інтереси, та шляхом збору підписів (результати збору підписів узагальнюються і складається відповідний протокол). Формування вимог працівників, коли їхні інтереси представляє профспілка або об'єднання профспілок, затверджується рішенням виборного органу (наприклад, був Світловодський міський комітет профспілки).
Оформлені вимоги надсилаються роботодавцю, який повинен їх розглянути та повідомити працівників чи орган профспілки про своє рішення у 3-денний термін. Якщо задоволення вимог виходить за межі компетенції роботодавця, то він у 3-денний термін направляє їх у вищестоящий орган або власнику, які приймають відповідне рішення. Строк розгляду вимог будь-якою інстанцією не повинен перевищувати трьох днів та загальний термін розгляду вимог і прийняття рішень не повинен перевищувати 30 днів із дня отримання вимог.
Колективний трудовий спір виникає з моменту, коли уповноважений представницький орган найманих працівників або профспілки одержав повідомлення від роботодавця про повну або часткову відмову у задоволенні вимог і прийняв рішення про незгоду з рішенням роботодавця або ж коли строки розгляду вимог, передбачені законодавством, закінчилися, а відповідь від роботодавця не надійшла. Із практики, дуже малий відсоток роботодавців надають відповіді щодо висунутих вимог працівників. Про виникнення колективного трудового спору орган, який представляє інтереси найманих працівників або профспілки, зобов'язаний у триденний строк проінформувати роботодавця, місцеву владу та відділення НСПП. Реєстрація колективного трудового спору здійснюється Національною службою на підставі подання відділення.Копия DSC02868 4d21e
Висунення вимог та направлення їх роботодавцю не дає підстав та права найманих працівників на застосування на цьому етапі страйку, припинення роботи, що, як правило, трапляється на практиці. Страйк застосовується як крайній засіб вирішення трудового спору і не може розпочатися до проведення примирних процедур. Вирішення трудового колективного спору здійснюється з питань встановлення нових або зміни існуючих соціально-економічних умов праці та виробничого побуту і укладення чи зміни колективного договору примирною комісією. А в разі неприйняття рішення у строки, встановлені трудовим арбітражем, та виконання колдоговору або окремих його положень та невиконання вимог законодавства про працю – трудовим арбітражем. Страйк може бути розпочато, якщо примирні процедури трудовий арбітраж, примирна комісія, узгоджувальні зустрічі, прямі переговори не привели до вирішення колективного трудового спору, або ж роботодавець чи уповноважена особа ухиляються від примирних процедур або не виконують угоду, яка була досягнута в ході вирішення колективного трудового спору. На практиці багато підприємств виходять на страйк, не дотримуючись процедури вступу у колективний трудовий спір. Як правило, тоді йде звільнення працівників з роботи. Тому, закликала Оксана Крайносвіт, якщо виникла напружена ситуація, треба чи працівникам, ви організаціям профспілок негайно звертатися до відділення НСПП, яке надасть правовий супровід і допоможе вирішити трудовий конфлікт законним шляхом.Копия DSC02867 5a30a
Під час семінару Оксана Терлецька вручила Почесні грамоти ФПУ за високу організацію оздоровлення дітей первинній профорганізації ПАТ «Ельворті» та єдиній первинній профорганізації «Гідросила».
Марія Іванова

 

Лариса Цандекова: «Відчуття одне: як ще багато треба зробити»

Лариса Цандекова: «Відчуття одне: як ще багато треба зробити»
У недалекому минулому грізне КРУ сьогодні вже - управління Східного офісу Держаудитслужби в області. Змінилася не тільки вивіска, а й напрямки роботи, можна сказати, народжується абсолютно нова служба, головне призначення якої не каральна функція, а упереджувальна. Наша розмова з начальником управління Східного офісу Ларисою Цандековою – про результати роботи колективу.
- Як нам стало відомо, Ви, Ларисо Євгенівно, відпрацювали у цьому поважному кріслі рівно рік. Яким він був для Вас?
- Після року роботи відчуття у мене одне: як ще багато треба зробити, втілити напрацювань. Наша служба перебуває на шляху перетворень, тому роботи – непочатий край: від ревізій переходимо до аудиту. Це для нас новий вид контролю, тому, поряд з тим, що працюємо, багато навчаємося. Нинішній рік Дерджаудитслужба України оголосила роком навчання. Хочеться, щоб у людей змінилося уявлення про службу, аби на об'єктах нас не сприймали, як страшилки, а як партнерів, які допоможуть в роботі. Сьогодні ми вже працюємо на упередження – вказуємо керівникам на їхні похибки, спрямовуємо так вчиняти, щоб у подальшому їх не було. На жаль, багато фінансових порушень, які ми зафіксували, не повертаються до казни (а це наші дороги, ремонти соціальних об'єктів...). Справи скеровуються до суду, та вступають в силу різні фактори, які стоять на заваді поверненню втрат.DSC02841 25728
- Як Ви сприйняли своє призначення?
- Ця новина була не очікувана. Я уже підписала погодження на звільнення і раптом мене запрошують у столицю на співбесіду. (У керівника Держаудитслужби був таких хід: під час реорганізації перебирати кадри, дивитися на результати, щоб не втратити цінні). Коли прозвучала пропозиція, у мене ноги підкосилися, адже посада не для того, щоб потішити самолюбство, а в першу чергу – висока відповідальність. Якщо довірили, то треба виправдати, не підвести керівництво. У мене таке правило: якщо працювати, то з повною викладкою.
- Розкажіть, будь ласка, детальніше, що означає робота на упередження?
- Наше завдання – завчасно застерегти порушення. Ми розуміємо, що не помиляються ті, хто не працюють, адже законодавство стрімко змінюється, десь не встигають внести зміни у програму, десь спрацьовує людський фактор. І тут треба розпізнати: умисна помилка чи необачна. Аудити проводимо за власною ініціативою і беремо участь у заходах Держаудитслужби. Зараз проводимо державні фінансові аудити діяльності суб'єктів господарювання державного сектору економіки та виконання бюджетних програм. Мета аудиту – виявити всі больові точки підприємства чи установи: проаналізувати правильність прийнятих рішень, чи отримують належний рівень доходів, можливо, десь втрачають. Після проведеного аудиту вручаємо звіт і пропозиції. Наприклад, проводили аудит у Знам'янській міській раді і виявили недоотримання коштів бюджетом, вказали шляхи його наповнення... Чомусь не всі зустрічають нас люб'язно, хоча ми приходимо з добрими намірами, буває, не допускають до перевірки чи аудиту. За це передбачена відповідальність. У всьому світі проводяться аудити і там нікому в голову не прийде не допустити до перевірки чи не надати документи. Якщо аудитор дає оцінку, ніхто не сумнівається в його компетентності. Українці у цьому плані унікальні: суб'єкти перевірок пишуть заперечення, ми їх спростовуємо – доказова база у нас залізна.
- Які типові порушення виявляєте?
- Чомусь на об'єктах мало звертають уваги ще на початковій стадії на формування бюджетних запитів, тому у розпорядників коштів бачимо великі проблеми, саме від незнання фінансової дисципліни, Бюджетного кодексу. Суми фігурують мільйонні. Багато виявляємо порушень у сфері соціального захисту: неправильно призначені пенсії, субсидії, інші допомоги. Ці суми відшкодовуються повністю. Серед типових порушень завищення обсягів та вартості виконаних робіт, а це зайве витрачання бюджетних коштів. Взагалі, майже на кожному перевіреному об'єкті виявляються суттєві порушення фінансово-бюджетної дисципліни та недоліки у здійсненні фінансово-господарської діяльності. Так, за 9 місяців ми провели 34 ревізії фінансово-господарської діяльності, 3 перевірки державних закупівель, державний фінансовий аудит діяльності суб'єкту господарювання державного сектору економіки та державний фінансовий аудит виконання бюджету Знам'янки. Виявлено порушень фінансово-бюджетної дисципліни, що призвели до втрат, на загальну суму понад 16 млн. грн.
- Чи задоволені Ви своєю командою? Раніше в КРУ працювали високі професіонали, які були на голову вище бухгалтерів підконтрольних об'єктів. А сьогодні?
- Кадрами я задоволена. Це грамотні фахівці і порядні люди, які гідно представляють службу, тактовно поводяться на об'єктах. У нас завжди була добра кузня кадрів, тому працівників переманювали на різні посади. Звісно, кадрів не вистачає, тому запрошуємо у наш колектив молодь, яка внесе свіжий подих у роботу. Наприклад, нещодавно до нас прийшов юнак, ініціативний, активний, який хапає усе на ходу. Хочеться, щоб таких працівників було побільше. Хоча високими зарплатами похвалитися не можемо, тому у нас залишаються найбільш віддані професіонали. Без перебільшення, у службі працюють за покликанням. Я працювала у кількох колективах – очолювала Петрівський, Олександрійський КРВ, тепер обласне управління – і скрізь мене оточували гарні фахівці, яких виховувала і які переходили зі мною на інше місце роботи. Коли в Олександрійському КРВ відбулася реорганізація і ми понаписували заяви на звільнення, працівники були до останнього зі мною, готували справи і здавали в архів.
- Робота у Вас насичена, сповнена неординарними випадками. Чи можете пригадати цікаву пригоду?
- Можу. Якраз проводили ревізію на Кременчуцькій ГЕС. Залишалося на кілька днів роботи, а тут випав сніг, дороги замело повсюди. Незважаючи на попередження гідрометеослужби, ми з бригадою їдемо на автовокзал – автобуси не випускають, а ми умовляємо водія: нам треба! Крім нас, ніхто з пасажирів не ризикнув їхати. Від'їхали ми, мабуть, кілометрів з десять і на повороті попали у снігову пастку. Викликали МНС-ників, вони застрягли. З 6-ї ранку і до години дня нас визволяла не одна бригада. Це запам'яталося на все життя, ледь не пообмерзали – дуже вже хотіли виконати завдання, мало не ціною власного життя.
- Чи гадали Ви, Ларисо Євгенівно, що станете начальником управління Держаудитслужби? Ким Ви мріяли стати?
- Про ревізорське крісло точно не мріяла. Хотіла стати лікарем, але життя зробило кардинальний поворот. Сьогодні я не жалкую, що так сталося. Сприймаю ці речі по-філософськи: все, що з нами трапляється, значить так треба. Випадковостей не буває.
- Якою рисою свого характеру Ви задоволені?
- Я ніколи й нікому не заздрю. Це моє життєве кредо. Умію радіти, коли в людини щось виходить, коли вона щось гарне придбала чи знайшла цікаву роботу. Мій життєвий принцип простий: живу так, щоб не соромно було дивитися людям в очі. Наша робота настільки відповідальна і серйозна, що часто не вкладаємося у звичайний робочий час. Але якби там не було, не дозволяю виходити із себе і колег привчаю до тактовності й об'єктивності. Доля керівника такої специфічної установи – нелегка. За цей рік багато чому навчилася і, звісно, змінилася – стала більш критично підходити до себе, аналізую кожен свій крок, кожне слово, щоб нікого не образити, зрозуміти, адже у моїх руках людські долі. Мене жодна колегія так не покарає, як покараю сама себе. Моя професійна мрія: щоб у нас в регіоні була на рівні фінансова дисципліна і підняти своїх працівників на такий постамент, на який вони заслуговують.
Марія Іванова

 

Що таке інспекційні відвідування

Що таке інспекційні відвідуванняКопия DSC02872 a7ffc
Новий порядок здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю, визначеного Кабінетом Міністрів України від 26 квітня 2017 року № 295, викликає ще чимало запитань як у роботодавців, так і працівників. Під час семінару, який відбувся у Федерації профспілок області, начальник відділу з питань додержання законодавства про працю, зайнятість та інших нормативно – правових актів управління Держпраці в області Ганна Масловська детально проінформувала профспілковий актив про новий порядок здійснення контролю, зокрема про проведення інспекційних відвідувань.
Ганна Масловська детально зупинилась на підставах інспекційних відвідувань згідно з новим порядком та зробила акцент на тому, що підставою для інспекційного відвідування може бути скарга фізичної чи юридичної особи. Заявник може поскаржитись на іншу особу тільки за довіреністю. З інших підстав - доповідач виділила повідомлення профспілкових організацій про порушення трудового законодавства в ході громадського контролю.Копия DSC02871 69f3e
Ганна Масловська наголосила, що інспектор праці може прийти перевірити підприємство, керуючись інформацією Пенсійного фонду або Державної фіскальної служби. Зокрема, якщо на підприємстві більше року працюють особи за цивільно – правовим договором. Слід враховувати, що не кожна посада підпадає під вказану форму працевлаштування. Цивільно – правовий договір, пояснила Ганна Масловська, передбачає конкретний обсяг роботи та оплату визначених послуг.
Учасників семінару також було проінформовано про передачу функцій контролю за додержанням законодавства про працю органам місцевого самоврядування в області.
Прес-центр ФПО

 

Точка зору профспілок на Державний бюджет

Точка зору профспілок на Державний бюджет
Профспілки, в тому числі і наше профспілкове об'єднання, як і передбачає закон, брали активну участь у формуванні проекту Державного бюджету на наступний рік, завчасно надали конкретні пропозиції. Проте сьогодні вимушені заявити, що більшість із них не врахована. Більш того, Уряд без погодження з профспілковою стороною та без розгляду на засіданні Національної тристоронньої соціально-економічної ради вніс до Верховної Ради України проект Закону «Про Державний бюджет України на 2018 рік».
Профспілки не можуть погодитися із запропонованими Урядом рівнями основних державних соціальних стандартів та гарантій, обсягами фінансування окремих галузей та програм. Так, не забезпечено достатнього фінансування галузей промисловості та програм підтримки вітчизняних підприємств для збереження існуючих і створення гідних робочих місць, справедливого розподілу результатів праці, реалізації прав і гарантій працівників, визначених законодавством, не приділено увагу ліквідації зарплатних боргів на державних підприємствах і у бюджетній сфері, фінансуванню заходів з охорони праці.
Запропонований Урядом розмір мінімальної зарплати станом на 1 січня 2018 року в сумі 3723 грн складатиме близько 90 відсотків від фактичного прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що є зниженням рівня державної гарантії проти поточного року (станом на 1 січня 2017 року розмір мінімальної зарплати було встановлено на рівні фактичного прожиткового мінімуму для працездатних осіб).
Продовжено практику попередніх років щодо встановлення розміру прожиткового мінімуму, який удвічі менший за оприлюднений Міністерством соціальної політики України. Фактичний його розмір: 1700 і 3581 грн. відповідно. При його розрахунку не дотримано вимог Закону України «Про прожитковий мінімум». Відповідно занижені й розміри базового тарифного розряду ЄТС та мінімальної пенсії.
Враховуючи те, що прожитковий мінімум для працездатної особи є розрахунковою базою для визначення тарифних ставок у госпрозрахунковій сфері, то і вона занижена більш ніж удвічі.
Слід зазначити, що після низки проведених консультацій деякі профспілкові пропозиції щодо вирішення окремих точкових проблем враховано (зокрема щодо фінансування Державної цільової соціальної програми «Молодь України», індексації стипендій студентам ВНЗ І-ІV рівня акредитації, надання державної підтримки дитячим закладам оздоровлення і відпочинку, пільгового державного кредитування і здобуття вищої освіти, забезпечення державної фінансової підтримки фізкультурно-спортивних товариств). Проте це невелика частка пропозицій профспілок. А загалом профспілки визнали, що проект ЗУ «Про Державний бюджет України на 2018 рік» не спрямований на забезпечення достатнього рівня життя громадян, визначеного Конституцією та законами України: не забезпечує достатнього фінансування галузей бюджетної сфери та належної підтримки вітчизняних підприємств, ліквідацію боргів із зарплати. Проектом порушується низка норм міжнародного та національного законодавства. Тому профспілки мають намір відстоювати свої позиції, активно співпрацюючи з комітетами Верховної Ради та окремими народними депутатами. Заплановано також у листопаді провести всеукраїнську акцію протесту профспілок.
Максим Баланенко,
Голова Федерації профспілок області

 

Обмінялися думками

Обмінялися думками
На базі ТОВ АФ «Фортуна» відбувся семінар-зустріч із ветеранами профспілкового руху Петрівського району, який організувала президія райкому профспілки працівників АПК (голова Лілія Куницька). Серед 28 учасників заходу – 14 ветеранів, які свого часу по 8-12 років очолювали первинні профспілкові організації господарств та підприємств. Їх відзначили Почесними грамотами обласної організації профспілки, а голову координаційної ради профспілок району Лілію Куницьку – Почесною грамотою ФПО. Завітав на семінар і колишній голова райкому профспілки 87-річний Василь Никанорович Глоба, якого відзначили грошовою винагородою.
У заході взяли участь голова ФПО Максим Баланенко та голова обкому профспілки працівників АПК Микола Чуйко, які проінформували присутніх про стан справ в державі, у профспілковому русі, окреслили проблеми у всіх профспілкових ланках та дії, які вживаються для поліпшення ситуації щодо захисту прав спілчан, в т. ч. і шляхом спротиву владі та роботодавцям. Учасники семінару висловили свої пропозиції та побажання щодо подальшого спрямування профспілкової діяльності на виконання статутних зобов'язань.
Прес-центр ФПО

 

Які пенсії в українців?

Які пенсії в українців?Копия DSC02878 b71c3
Пенсійна тема сьогодні – найактуальніша: громадськість обговорює, кому Саме тому Федерація профспілок області організувала зустріч профактиву із заступником начальника головного управління Пенсійного фонду в області Оленою Романченко та начальником відділу управління Оленою Пархоменко, які розповіли про реалізацію Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» .
1. З 1 жовтня здійснюється перерахунок раніше призначених пенсій, із використанням:
- єдиного показника середньої заробітної плати за останні 3 роки у розмірі 3764,4 грн.;
- величини оцінки одного року страхового стажу у розмірі 1 відсоток;
- стажу 30 років для жінок і 35 років для чоловіків (якщо пенсія призначена до 01. 10. 2011 – стажу 20 років для жінок і 25 років для чоловіків) для обчислення:
пенсії у мінімальному розмірі, доплати за понаднормативний стаж, та показника прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, встановленого на 1 грудня 2017 року (1373 грн.), збільшеного на 79 грн. .
2. Підвищується мінімальний гарантований рівень пенсій (для осіб, які не набули повного страхового стажу та не є інвалідами) та державних соціальних допомог з 949 грн. до 1373 грн.
3. Відновлюється виплата пенсій працюючим пенсіонерам у повному розмірі без урахування одержуваної заробітної плати.
4. Виплата пенсій особам, які працюють на посадах державної служби, в органах прокуратури, в судах, та пенсії яким призначені за «спеціальними» законами після 01.10. 2011 р., відновлюється у розмірах визначених ЗУ «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» (крім осіб з інвалідністю І та ІІ груп, осіб з інвалідністю внаслідок війни ІІІ групи, учасників бойових дій, членів сімей загиблих військовослужбовців – їм пенсія виплачується у розмірах визначених «спеціальними» законами).Копия DSC02879 89841
5. Пенсії, призначені за «спеціальними» законами (державні службовці, наукові працівники, посадові особи органів місцевого самоврядування тощо), без звернень до органів ПФ переводяться на пенсії відповідно до ЗУ «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» при умові, що розмір трудової пенсії буде вищим.
ІІ. На перехідний період 2017-2019 рр.
Застосовуються такі правила призначення пенсії за віком:
у 2017 році (з 01.10. 2017): із застосуванням середньої зарплати за 2014-2016 роки, у розмірі 3764,4 грн. та величини оцінки одного року страхового стажу – 1,35 відсотка;
у 2018 році:
із застосуванням середньої зарплати за 2016 і 2017 роки та величини оцінки одного року страхового стажу 1 відсоток;
починаючи з 2019 року:
із застосуванням середньої заробітної плати за останні три роки та величини оцінки одного року страхового стажу 1 відсоток.

У випадку, якщо при однакових показниках індивідуального коефіцієнту зарплати та тривалості страхового стажу розмір пенсії у 2018 році, обчислений відповідно до аналогічних показників, буде меншим, ніж пенсія, призначена у 2017 році, Уряд приймає рішення про збільшення показника середньої зарплати в Україні, який використовується при призначенні пенсії з 1 січня 2018 року по 31 грудня 2018 року так, щоб пенсії, призначені у вказаний період, не були меншими, ніж ті, що призначалися з 1 січня 2017 року по 31 грудня 2017 року.

Детальніше...

 

Як діяти, коли не оформляють на роботу легально?

Як діяти, коли не оформляють на роботу легально?
На це та багато інших запитань журналісти почули відповіді під час прес – конференції начальника управління Держпраці у Кіроградській області Сергія Подорожного.Копия DSC02860 b8d68
Керівник управління детально розповів журналістам, як діяти, коли не оформляють на роботу легально, не виплачують вчасно зарплату або видають її у конверті. Він подякував журналістам за тісну співпрацю і звернув увагу присутніх на те, що згідно з Порядком здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю, затвердженим постановою Кабміну України від 26.04.2017 № 295, рішення про проведення інспекційного відвідування може бути прийнято керівником управління за результатами повідомлення у засобах масової інформації. Тож Сергій Подорожний закликав ЗМІ частіше порушувати цю наболілу проблему у своїх публікаціях, щоб дати привід інспекторам праці перевірити законність дій роботодавця.
Керівник управління також озвучив стан додержання роботодавцями законодавства про працю та у сфері охорони праці в області за 9 місяців ц. р.». Так, фахівці управління провели 620 перевірок з питань законодавства про працю. До адміністративної відповідальності притягнуто 342 посадові особи підприємств-порушників законодавства про працю. На вимоги державних інспекторів з питань праці підприємства-боржники погасили заборгованість із заробітної плати на суму 2197 тис. гривень.
Крім того, під час прес-конференції йшла мова про передачу функцій контролю за додержанням трудового законодавства органам місцевого самоврядування. Так, на сесії міської ради Кропивницького депутати прийняли рішення про створення відділу з питань праці, який виконуватиме ці повноваження. Тобто міська рада Кропивницького стане першою в області, де запрацює цілий підрозділ інспекторів праці – 12 осіб. Нову посаду інспектора праці запроваджено і в Олександрії.
Сергій Подорожний наголосив, що управління активно продовжує займатися і превентивною роботою, тобто працює на упередження порушень. З початку року проведено 1447 превентивних заходів.
Марія Іванова

 

Новомиргород крокує до зразка європейського міста

Новомиргород крокує до зразка європейського міста
Той, хто відвідає Новомиргород з великим часовим проміжком, буде приємно вражений його разючим перемінам: місто змінюється упевненими кроками. І пов'язують мешканці Новомиргорода такі переміни з міським головою Ігорем Забажаном. Наша розмова з Ігорем Валерійовичем – про його амбітні плани і їх втілення. Будь-яка виборна посада вимагає від претендента мати програму дій. Далеко не всі переможці на виборах пам'ятають про свої зобов'язання, а значить і виконують. А у вас Ігоре Валерійовичу, вибачте, як з пам'яттю? З якою фішкою ви йшли на мерське крісло?
- З пам'яттю у мене все гаразд. А фішок багато, головне, хотілося зупинити розруху, до якої скотилося місто. Мій лозунг, з яким я йшов на вибори: «Зробимо разом Новомиргород європейським містом». В рамках моєї передвиборної програми щороку вводити в експлуатацію великі, значущі об'єкти. 2015 рік став роком старту. Нам вдалося налагодити стосунки з великими підприємствами, зокрема з ТОВ «Велта» - з ним підписали першу в історії міста Угоду про соціально-економічне партнерство. Це дало поштовх для інших підприємств. Завдяки співпраці з «Велтою» вдалося реконструювати центральну частину міста, а саме площу, яка сталі візитною карткою Новомиргорода. Відновили роботу фонтана. Це був показовий приклад для всієї громади, як можна злагоджено працювати в тандемі: влада – бізнес – громада. Крім того, ремонтували дороги, дитячі садки - жоден не оминули увагою. Зараз проводимо заходи з енергозбереження, реконструюємо систему опалення. У садочку «Теремок» побудували каналізаційну систему, з моменту введення закладу її не було.Копия DSC02817 b254d
- Навіть до області докотилася проблема очисних споруд, які багато років не могли добудувати. Яка їхня доля зараз?
- Торік ввели горезвісні очисні споруди в експлуатацію. Чомусь ні в кого до них не доходили руки. Вони стоять на балансі комунального підприємства, яке перебуває в стадії банкрутства. Прийняли його з боргами майже 9 млн. грн. і по зарплаті – 150 тис. грн. Торік погасили заборгованість і маємо вже прибутки. Можемо дозволити собі частково реконструювати систему водопостачання.
- За які кошти все це робиться?
- Кошти, звісно, невеликі. На початок каденції загальний бюджет складав 11 млн. грн. і бюджет розвитку – 2,3 млн. грн. Коли проаналізували всі надходження, побачили резерви і наприкінці року мали вже загальний бюджет 14 млн. грн., а бюджет розвитку – 4, 2 млн. грн. Звісно, і цих коштів для реалізації моїх задумів було замало, тоді пішли шляхом співпраці з бізнесом (це дало ще 2 млн. грн.) і з громадою. Після «Велти» приєдналися інші підприємства «Агролан», «Бирзулове», агрохолдінг Тарасова С.Д. і шкірзавод. Що стосується інфраструктури, то працюємо над вуличним освітленням і взялися за відновлення тротуарів.. У центрі почали їх будувати з нуля. І, мабуть, звернули увагу, що узбіччя доріг обкошені, немає бурянів, сміттєзвалищ. Ці питання теж на контролі. Ми розширили штат комунального підприємства «Благоустрій», придбали техніку, інвентар, спецодяг, відремонтували грейдер, тобто, працювати є на чому.
- Якими нововведеннями знаменний нинішній рік?
- Під час звіту роботи за минулий рік була презентація спільного з «Велтою» проекту на нинішній рік - це реконструкція центрального парку. До цього проекту підключилися й інші підприємства, зокрема «Бирзулове», Капітанівський цукровий завод. Половину парку вже реконструювали. За відгуками мешканців міста і його гостей – це казка. Хочемо зробити зону відпочинку європейського рівня. Унікальні фонтани, освітлення на стежках, оригінальні лавочки для закоханих, і не тільки. Висадили більше 40 видів дерев, засіяли рулонною травою. Зробили канатне містечко для дітей, роледром. Завершальний акорд у парку поставимо у наступному році. Рік-два і ми повність реставруємо центральну частину міста, і це буде окраса Новомиргорода.
- Ваша увага зовнішньому вигляду міста викликає захоплення, багато об'єктів справді ексклюзивні, зроблені з художнім смаком. Де ви навчилися чи брали уроки архітектури й естетики?
- Протягом 10 років займаюсь грантовою діяльністю. Під час зустрічей з німцями, японцями мені ставало соромно, що у місті не було що показати. Ще перед виборами у мери прийняв рішення про кардинальну зміну обличчя Новомиргорода. Щоб і туристів, і інших відвідувачів можна було чимось привабити. Дійшло до того, що місцеві молодята їздили у Малу Виску на реєстрацію шлюбу, бо у нас не було гарних краєвидів для весільних фото. Сьогодні такого ганебного явища вже немає. Я – корінний мешканець, тому зацікавлений у зовнішньому вигляді міста не лише як посадовець.
- Чи враховуєте у своїй роботі побажання виборців?
- І побажання, і конструктивну критику мешканців по благоустрою враховуємо. Коли розпочинали реконструкцію парку, оголосили конкурс проектів. На жаль, громада міста ще не зовсім активна, щоб пропонувати власні проекти, а ось до суботників залучати вдається. Цього року проводили три великих заходи: День міста гірників, відкриття парку і моторокфест (уперше в історії міста). Останній захід, незважаючи на негоду, зібрав багатьох болільників і глядачів, навіть бабусі зі стільчиками приходили. Свята проводимо всеукраїнські, щоб привернути до міста увагу.
- Яка найбільша проблема міста?
- Як і скрізь – дороги і неналежне фінансування (виникли проблеми з акцизом. Тому й пішли на об'єднання громад – щоб було наповнення бюджету. Ми їздили по об'єднаних громадах інших областей, вивчали досвід. Без роздумів підтримую реформи місцевого самоврядування і бачу переваги об'єднаної громади. Ми все прорахували – не кидаємося в полум'я зопалу.
- Ігоре Валерійовичу, ваше ставлення до профспілки в цілому і як співпрацюєте з райкомом профспілки працівників держустанов?
- Співпрацюємо чудово. У свій час я вийшов з профспілки, були на те причини, потім побачив, що райком профспілки, профком міської ради працюють, згуртовують людей, добиваються підвищення зарплати (ніхто, крім профспілки, цим не переймається). І як став мером, написав заяву про вступ до профспілки держустанов. Навіть реабілітувався за «прогул» - привів за собою кілька колективів. І я частину завдань зняв із себе. Радив би це колегам-мерам мати на увазі і брати приклад.
Віктор Федотов,
голова обкому профспілки працівників держустанов

 

Що вимагати від Прем'єр-міністра?

Що вимагати від Прем'єр-міністра?
Враховуючи наступ на права людини праці в умовах реформ, Президія Федерації профспілок України доручила Голові ФПУ Григорію Осовому ініціювати зустріч з Прем'єр-міністром України і розглянути питання щодо неврахування вимог профспілок стосовно забезпечення конституційних прав громадян при прийнятті законів та нормативно-правових актів. Готуючись до зустрічі, Федерація профспілок області вважає за необхідне порушити перед Прем'єр-міністром України такі пропозиції:
- повернути державне регулювання цін за рахунок комплексу важелів прямого опосередкованого впливу держави на механізм ціноутворення;
- припинити наміри НКРЕКП щодо підвищення тарифів на послуги розподілу газу на 2017 рік через облгази, що в кінцевому результаті обумовить підвищення тарифу на газ;
- вживати заходів щодо підвищення реальних доходів населення, які б забезпечували достойний рівень життя;
- припинити недофінансування видатків бюджетної сфери, яке стало причиною скритих боргів із заробітної плати медпрацівників;
- ініціювати зниження ставки ПДВ на газ та комунальні послуги;
- невідкладно здійснити заходи щодо демонополізації та антимонопольного регулювання економіки;
- припинити ініціювання законопроектів, що порушують ст.. 22 Конституції України;
- забезпечити виконання п.2.31 Генеральної угоди щодо відновлення окремих норм та соціальних гарантій, які діяли станом на 1.01.2014 року;
- забезпечити виконання п. 2.63 Генеральної угоди щодо фінансування видатків на охорону праці бюджетних установ;
- розробити проект і подати на затвердження ВРУ Національної програми збереження трудових ресурсів з відповідним фінансуванням;
- щокварталу надавати показники рівня бідності у цілому по Україні та в розрізі регіонів;
- повернутися до вирішення питання щодо санаторно-курортного лікування застрахованих осіб та оздоровлення дітей за рахунок Фонду соціального страхування;
- забезпечити обов'язкове здійснення соціального діалогу при розробленні проектів законів та нормативно-правових актів.

М. Баланенко,
Голова ФПО

 

Проблеми зрушилися з мертвої точки

Проблеми зрушилися з мертвої точки
Під час зустрічі профактиву Кіровоградщини з народним депутатом України, представником ФПУ у Верховній Раді України Сергієм Капліним порушувалися болючі для області проблеми, тож гостю були вручені ряд звернень. Ось що відповів Сергій Каплін.
Зокрема, щодо звернення голови профкому ДП «Дирекція Криворізького гірничо-збагачувального комбінату окислених руд» Зої Багнюк він повідомив, що направлено депутатське звернення № 1 15/5307 від 22 серпня 2017 р. до Прем'єр-міністра України з проханням сприяти у виділенні коштів з Державного бюджету України на забезпечення функціонування комбінату Очікується відповідь з Кабінету Міністрів України, за результатами якої буде змога проводити наступні дії для вирішення цього питання.
Щодо звернення голови обласної організації профспілки працівників охорони здоров'я Лариси Козлової зазначив: питання з приводу оплати праці медичних працівників перебуває під його особистим контролем. До речі, йдучи у першому ряду з працівниками медичної галузі у вересні 2017 року, народний депутат підтримав зазначену акцію щодо вирішення проблемних питань медичної галузі.
Враховуючи прийняття закону про освіту, підкреслив Сергій Каплін, будуть відслідковуватися питання щодо дотримання трудових прав та соціальних гарантій працівників освіти у актуальних питаннях, що можуть набути негативного значення.
З приводу пенсійної реформи та питання утворення територіальних громад і освітніх округів, він наголосив на проведенні представниками Соціал- демократичної партії фахової оцінки, за результатами якої, будуть вжиті всі належні заходи з урегулювання прогалин та колізій чинного законодавства України.
У листі також повідомляється про вжиття відповідних заходів щодо підтримки лісової галузі та внесення пропозицій до Парламенту щодо виділення відповідної суми коштів на охорону та захист галузі, а також, всебічну підтримку Соціал- демократичною партією працівників лісового господарства. «Усі надані пропозиції у зверненні будуть мною враховані під час дослідження законодавства на предмет доцільності внесення відповідних змін. Окремо вдячний Вам за Вашу підтримку та довіру, а також, висловлюю подяку за Вашу громадянську позицію, зокрема, щодо сприяння у вирішенні нагальних проблем основних галузей діяльності нашої держави».
Прес-центр ФПО