Архів новин
2019
Вересень
ПнВтСрЧтПтСбНд
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456

Профспілковим організаціям в ОТГ – бути!

Профспілковим організаціям в ОТГ – бути!
Упровадження реформи децентралізації влади передбачає передачу значної кількості повноважень і ресурсів на рівень територіальної громади. На сьогодні в області сформовано 20 об'єднаних територіальних громад. Є позитивні приклади їх створення, серед них - Соколівська об'єднана територіальна громада. До складу бюджетної сфери громади входить 3 ФАПи, 2 амбулаторні поліклініки, 2 школи I-III ступенів, 3 школи I-II ступеня, 3 дитячі садки і 15 закладів культури.
У поточному році Соколівська об'єднана територіальна громада перша серед ОТГ відкрила Центр адміністративних та соціальних послуг. Особливість Центру – надання в ньому 67 адміністративних та 23 соціальних послуг. Центр соціальних послуг включає центр соціального захисту населення та надання соціальних послуг, відділ соціального захисту населення. В ОТГ збережено трудовий потенціал бюджетної сфери і всі заклади й установи, що дає можливість ефективно вирішувати місцеві проблеми.
Реформа децентралізації влади відбивається на діяльності профспілкових організацій, які покликані захищати права та інтереси працюючих у соціально-трудовій сфері. Нещодавно фахівці Федерації профспілок Кіровоградської області вивчали роботу первинних профспілкових організацій бюджетної сфери Соколівської ОТГ, після чого це питання розглядалося на Президії ФПО.
Главою 2.14 Статуту Соколівської сільської ОТГ, Положеннями про управління ОТГ передбачена їх взаємодія з профспілками та іншими громадськими організаціями, яка розглядається як пріоритетним напрямом розвитку громади. Передбачена норма про укладення відповідних угод, запрошення на сесії Ради та засідання її виконавчого комітету, залучення до розробки проектів рішень Ради.
Враховуючи проблеми, які виникають в процесі роботи ОТГ, Федерація профспілок області у вересні минулого року підписала Угоду про співпрацю з Соколівською сільською радою об'єднаної територіальної громади. Предметом Угоди є співпраця в питаннях регулювання трудових, соціальних, економічних відносин, сприяння вирішенню соціально-економічних проблем Соколівської сільської ради, підвищення рівня життя її членів, зокрема через колективно- договірні домовленості. Домовились про:
- збереження цілісності галузевих організаційних ланок профспілок, їх організаційної структури, недопущення необгрунтованої ліквідації первинних профспілкових організацій у процесі оптимізації мережі закладів бюджетної сфери;
- укладення колективних договорів на всіх підприємствах і в організаціях, що діють на території Соколівської сільської ради, відповідно до норм чинного законодавства, Генеральної, галузевих та територіальної угод.
Керуючись вказаною Угодою, більшість первинних профспілкових організацій, які діють в Соколівській об'єднаній територіальній громаді, збереглися, налагодили соціальний діалог з керівництвом громади.
Активну роботу проводять первинні профорганізації профспілки працівників освіти і науки за вагомою практичною допомогою обласної організації профспілки. Обкомом профспілки розроблено методичні рекомендації на допомогу профспілковому активу «Окремі аспекти децентралізації влади», поради «Щодо укладення і змісту колективних договорів в нових умовах», які лягли в основу колдоговірної кампанії 2017 року. Звертає на себе увагу значний перелік гарантій, які набагато вищі, передбачених законодавством, щодо додаткових відпусток, оплати простою не з вини працівника, забезпечення зайнятості, оплати праці і умов праці, і особливо прав і гарантій профспілкової організації.
Колективні договори укладено і зареєстровано у всіх школах громади. Контроль за їх виконанням здійснюють директора шкіл та начальник управління освіти ОТГ Мазурик А.М., з боку профспілок – профкоми. Укладено новий колективний договір між Соколівською сільською радою об'єднаної територіальної громади та профспілковим комітетом.
Активно, за підтримки обкому профспілки працівників держустанов, працює також первинна профорганізація апарату ОТГ. Почалися переговори по укладенню колдоговору у закладах культури об'єднаної територіальної громади.
Враховуючи активізацію процесу створення об'єднаних територіальних громад, Президія ФПО постановила: вважати одним із головних завдань членських організацій профоб'єднання - збереження первинних профспілкових організацій, їх галузевого принципу побудови профспілок, що діють в об'єднаних територіальних громадах; забезпечення дотримання трудових прав працівників при проведенні реформування, оптимізації установ та організацій бюджетної сфери, зокрема в частині оплати праці та встановлених соціальних гарантій; збереження трудового потенціалу та забезпечення працевлаштування вивільнених працівників; недопущення втручання керівництва громад у діяльність первинних профспілкових організацій, зменшення кількості колективних договорів; участь у розробці та реалізації програм економічного розвитку об'єднаних територіальних громад, у формуванні місцевих бюджетів, які повинні передбачати кошти на повне фінансування бюджетної сфери, соціальних виплат та відрахування коштів первинним профорганізаціям на культмасову та оздоровчу роботу не менше 0,3 відсотка фонду оплати праці, підвищення спроможності об'єднаних територіальних громад; своєчасно реагувати на порушення прав профспілок з боку керівництва ОТГ та повідомляти про них відповідні вищі профспілкові органи та Федерацію профспілок України.
Прес-центр ФПО

Профспілковим організаціям в ОТГ – бути!
Упровадження реформи децентралізації влади передбачає передачу значної кількості повноважень і ресурсів на рівень територіальної громади. На сьогодні в області сформовано 20 об'єднаних територіальних громад. Є позитивні приклади їх створення, серед них - Соколівська об'єднана територіальна громада. До складу бюджетної сфери громади входить 3 ФАПи, 2 амбулаторні поліклініки, 2 школи I-III ступенів, 3 школи I-II ступеня, 3 дитячі садки і 15 закладів культури.
У поточному році Соколівська об'єднана територіальна громада перша серед ОТГ відкрила Центр адміністративних та соціальних послуг. Особливість Центру – надання в ньому 67 адміністративних та 23 соціальних послуг. Центр соціальних послуг включає центр соціального захисту населення та надання соціальних послуг, відділ соціального захисту населення. В ОТГ збережено трудовий потенціал бюджетної сфери і всі заклади й установи, що дає можливість ефективно вирішувати місцеві проблеми.
Реформа децентралізації влади відбивається на діяльності профспілкових організацій, які покликані захищати права та інтереси працюючих у соціально-трудовій сфері. Нещодавно фахівці Федерації профспілок Кіровоградської області вивчали роботу первинних профспілкових організацій бюджетної сфери Соколівської ОТГ, після чого це питання розглядалося на Президії ФПО.
Главою 2.14 Статуту Соколівської сільської ОТГ, Положеннями про управління ОТГ передбачена їх взаємодія з профспілками та іншими громадськими організаціями, яка розглядається як пріоритетним напрямом розвитку громади. Передбачена норма про укладення відповідних угод, запрошення на сесії Ради та засідання її виконавчого комітету, залучення до розробки проектів рішень Ради.
Враховуючи проблеми, які виникають в процесі роботи ОТГ, Федерація профспілок області у вересні минулого року підписала Угоду про співпрацю з Соколівською сільською радою об'єднаної територіальної громади. Предметом Угоди є співпраця в питаннях регулювання трудових, соціальних, економічних відносин, сприяння вирішенню соціально-економічних проблем Соколівської сільської ради, підвищення рівня життя її членів, зокрема через колективно- договірні домовленості. Домовились про:
- збереження цілісності галузевих організаційних ланок профспілок, їх організаційної структури, недопущення необгрунтованої ліквідації первинних профспілкових організацій у процесі оптимізації мережі закладів бюджетної сфери;
- укладення колективних договорів на всіх підприємствах і в організаціях, що діють на території Соколівської сільської ради, відповідно до норм чинного законодавства, Генеральної, галузевих та територіальної угод.
Керуючись вказаною Угодою, більшість первинних профспілкових організацій, які діють в Соколівській об'єднаній територіальній громаді, збереглися, налагодили соціальний діалог з керівництвом громади.
Активну роботу проводять первинні профорганізації профспілки працівників освіти і науки за вагомою практичною допомогою обласної організації профспілки. Обкомом профспілки розроблено методичні рекомендації на допомогу профспілковому активу «Окремі аспекти децентралізації влади», поради «Щодо укладення і змісту колективних договорів в нових умовах», які лягли в основу колдоговірної кампанії 2017 року. Звертає на себе увагу значний перелік гарантій, які набагато вищі, передбачених законодавством, щодо додаткових відпусток, оплати простою не з вини працівника, забезпечення зайнятості, оплати праці і умов праці, і особливо прав і гарантій профспілкової організації.
Колективні договори укладено і зареєстровано у всіх школах громади. Контроль за їх виконанням здійснюють директора шкіл та начальник управління освіти ОТГ Мазурик А.М., з боку профспілок – профкоми. Укладено новий колективний договір між Соколівською сільською радою об'єднаної територіальної громади та профспілковим комітетом.
Активно, за підтримки обкому профспілки працівників держустанов, працює також первинна профорганізація апарату ОТГ. Почалися переговори по укладенню колдоговору у закладах культури об'єднаної територіальної громади.
Враховуючи активізацію процесу створення об'єднаних територіальних громад, Президія ФПО постановила: вважати одним із головних завдань членських організацій профоб'єднання - збереження первинних профспілкових організацій, їх галузевого принципу побудови профспілок, що діють в об'єднаних територіальних громадах; забезпечення дотримання трудових прав працівників при проведенні реформування, оптимізації установ та організацій бюджетної сфери, зокрема в частині оплати праці та встановлених соціальних гарантій; збереження трудового потенціалу та забезпечення працевлаштування вивільнених працівників; недопущення втручання керівництва громад у діяльність первинних профспілкових організацій, зменшення кількості колективних договорів; участь у розробці та реалізації програм економічного розвитку об'єднаних територіальних громад, у формуванні місцевих бюджетів, які повинні передбачати кошти на повне фінансування бюджетної сфери, соціальних виплат та відрахування коштів первинним профорганізаціям на культмасову та оздоровчу роботу не менше 0,3 відсотка фонду оплати праці, підвищення спроможності об'єднаних територіальних громад; своєчасно реагувати на порушення прав профспілок з боку керівництва ОТГ та повідомляти про них відповідні вищі профспілкові органи та Федерацію профспілок України.
Прес-центр ФПО

 

Кошти медикам будуть

Кошти медикам будуть
Федерація профспілок області звернулася до міського голови Кропивницького щодо критичної ситуації, яка склалася із виплатою зарплати в галузі охорони здоров'я.
Як повідомила заступник міського голови Наталія Дзюба, обсяг медичної субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на галузь охорони здоров'я Кропивницького затверджено у сумі 221,7 млн. грн. (зі змінами). На жаль, медична субвенція з держбюджету задовольняє реальні потреби охорони здоров'я лише на 60 відсотків, а витрати на зарплату працівників галузі у структурі виділених коштів складають 100 відсотків.
Відповідно до вимог ст. 89 Бюджетного кодексу України видатки на охорону здоров'я здійснюються із держбюджету за рахунок коштів медичної субвенції. На даний час затверджений обсяг видатків по медичній субвенції не покриває навіть потребу на оплату праці, при тому, що з медичної субвенції фінансується лише зарплата.
У зв'язку з незабезпеченням фонду оплати праці щомісячно виникає кредиторська заборгованість по виплаті зарплати, яка покривається за рахунок коштів міського бюджету або кошторисними призначеннями наступного місяця. Зокрема, у 2018 році на медичну галузь з міського бюджету виділено кошти у сумі 96,8 млн. грн., що становить майже 44 відсотка від затвердженого обсягу медичної субвенції, у т. ч. на виплату зарплати працівникам галузі у сумі 37,5 млн. грн.
Завдяки додатково виділеним коштам з міського бюджету удалося уникнути серйозних соціальних ускладнень, пов'язаних із функціонуванням лікувально-профілактичних закладів міста, у т. ч. з виплатою зарплати. На сьогодні кредиторська заборгованість по виплаті зарплати медикам за першу половину листопада становить 3 695,9 тис. грн., яка буде погашена при надходженні першої частини медичної субвенції за грудень 2018 року.
У той же час вирішення проблеми оплати праці працівників галузі міста очікується за рахунок збільшення обсягу видатків по медичній субвенції відповідно до розпоряджень КМУ від 7 листопада ц. р. №813-р «Про перерозподіл деяких видатків державного бюджету, передбачених Міністерству охорони здоров'я на 2018 рік та розподіл медичної субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам» та від 14 листопада ц. р. №856-р «Про перерозподіл та розподіл деяких видатків державного бюджету, передбачених Міністерству охорони здоров'я на 2018 рік».
Очікуваної суми додаткових коштів, за попередніми розрахунками, буде достатньо для повної виплати зарплати медичним працівникам міста до кінця 2018 року.
Проблема фінансового забезпечення лікувально-профілактивних закладів галузі перебуває на постійному контролі міської ради, якою в межах повноважень вживаються відповідні заходи для позитивного вирішення даного питання.

 

Намічено подальші дії

Намічено подальші дії
20 листопада відбулася селекторна нарада за участі керівників всеукраїнських профспілок і територіальних профоб'єднань, в тому числі й Федерації профспілок Кіровоградської області, у регіональних філіях ПАТ «Укртелеком».IMG-dea9cf53df233e246cbef4d84cc18360-V e52ad

Було підбито підсумки співпраці профспілок з центральними органами виконавчої влади за період, що минув після проведення Всеукраїнської профспілкової акції протесту 17 жовтня ц.р., а також обговорено подальші кроки, спрямовані на максимальне виконання вимог її учасників.

Голова ФПУ Григорій Осовий зазначив, що після зустрічі з членами Уряду відразу після акції 17 жовтня, були дані доручення міністерствам та Центральним органам виконавчої влади щодо необхідності проведення зустрічей з профспілками і до 15 листопада ц.р. міністерства мали поінформувати КМУ про результати таких зустрічей. Всього було надано 32 доручення Прем'єра та Першого віце-прем'єр-міністра України, по більшості з них вже відбулись зустрічі, зокрема у освітян, держслужбовців, працівників культури, газових господарств, геодезії і геології, Профспілка вугільників зустрілась з Прем'єр-міністром В.Гройсманом. На жаль, Міністерство охорони здоров'я не провело зустрічі з профспілками, допоки не відбулися зустрічі у Мінагрополітики з працівниками лісового господарства, в Мінекономрозвитку, Мінінфраструктури тощо. Але вони мають неодмінно відбутись.

 

Обмін ролями пройшов успішно

Обмін ролями пройшов успішноDSC04043 - копия 5c34e
Цьогорічний День студента у ДВНЗ «Кіровоградський будівельний коледж» відзначили по-особливому. Крім традиційного студентського самоврядування, коли викладачі і студенти обмінюються ролями, додалася родзинка: викладацький склад взяв участь, замість дітей у спортивно-розважальному заході – квесті. DSC04046 - копия c8683Це дійство варто було подивитися – як дорослі - строгі викладачі переносили у роті на спагетині макарони, проходили із зав'язаними очима певною територією, досягали цілі, граючи у дартс, прокочували кульку лабіринтами...DSC04048 - копия a6a45
Чим займалися того дня студенти? «Були у ролі дорослих, - розповідає голова студпрофкому Наталія Кур'янова. Вони зайняли всі посади, включаючи директора, заступника, заввідділеннями, викладачів, вахтерів, секретарів. Як годиться, вели пари, читали лекції, запитували «студентів». За відгуками студентів, виконувати ці ролі було непросто й відповідально. Крім того, студенти цього дня займалися благочинністю».
Яким цей день був для викладачів? DSC04063 - копия d7552«Роль студента для кожного викладача, який працює з молоддю, є постійною, - зазначила заступник директора з навчально-виховної роботи Інна Чернишова. – Студентські роки залишаються незабутніми, і поринути ще раз у чудове минуле, у юні роки – це добре. Побути у статусі студентів для викладачів корисно, аби бути ближчими до молоді, не переставати розуміти її.DSC04074 - копия 3f7cb Загалом день студентського самоврядування у коледжі - традиційний, коли закладом керують студенти, а викладачі придумують розваги для студентів, готують урочистості, концертну програму, вітальні листівки. Студенти, залучивши батьків, приготували різні солодощі, поробки, кошти від реалізації яких пішли на підтримку дітей з особливими потребами. DSC04073 - копия 2dd82Якщо в цілому брати День студента, то це свято є вагомим для молоді. Студенти можуть проявити себе, розкрити свої здібності і разом з тим мають змогу трішки побути у дорослому житті, відчути відповідальність. Все це у нас відбувається за наказами, і всі рішення, які приймають студенти, є чинними. Чим ще особливий цей день? DSC04069 - копия e6b69За рішенням студентської профспілки, обласної організації профспілки працівників будівництва провели чудовий квест для викладачів, які не просто відпочивали, а намагалися пробувати себе у командній роботі. Результати показали, що викладачі коледжу – це єдина команда, яка працює для того, щоб дати і якісну освіту, і щоб перебування у стінах закладу молоді запам'яталося. І викладачі довели, що вони не відриваються від студентів».DSC04041 - копия 4f494DSC04051 - копия 56feaDSC04076 - копия 849c3DSC04058 - копия 462c5
Автор і організатор квесту – голова ФСТ «Спартак», заступник голови Молодіжної ради ФПО Олексій Коваленко. На його думку, це було чудове свято для викладачів. Відірватися від буднів, змінити вид діяльності й пірнути у студентський вир – це здорово. Тим паче, ці квести універсальні, розраховані на командну роботу, тут немає різниці чоловік це чи жінка, вікових обмежень – усі можуть на деякий час стати молодими.DSC04078 - копия 5eede Усі дорослі студенти залишилися задоволені, отримали масу позитивних емоцій».
Григорій Святун,
голова обкому профспілки працівників
будівництва і промбудматеріалів.

 

Взяли курс на співпрацю


Відбулася зустріч заступника Голови ФПО Оксани Терлецької, головного фахівця ФПО Олександри Залевської, голови обкому профспілки працівників державних установ Віктора Федотова та голови Компаніївського РК профспілки працівників держустанов Орини Стецюк з головою Компаніївської ОТГ Олександром Маслюковим.DSC04003 - копия 8dccc
Керівник об'єднаної територіальної громади поділився своїми напрацюваннями, задумами, проблемами – старт новостворена ОТГ взяла добрий, тож є всі підстави очікувати добрих результатів. Олександр Маслюков представив свою дружну команду, з якою готовий рухатися обраним шляхом. Він вірить в об'єднання, у курс на децентралізацію влади.
Гості ознайомили очільника ОТГ з діяльністю профспілок, їхньою боротьбою за права працівників, з вимогами, які направлені після нещодавньої Всеукраїнської акції протесту профспілок до Уряду та Верховної Ради України – вони зараз на реагуванні. Особливий акцент представники профспілок зробили на укладанні колективного договору – захисному документі працюючих, його можливостях та домовилися про подальшу співпрацю ФПО із ОТГ.

Марія Іванова

 

Практика застосування трудового права

Практика застосування трудового праваIMG-3f34883bdba4584ceb25cb2d55aef6da-V - копия 296ee
У Кіровоградському будівельному коледжі відбулося незвичне заняття щодо практики застосування трудового права. Заняття провела заступник Голови Федерації профспілок області, юрист Оксана Терлецька. Ось що вона розповіла студентам – майбутнім менеджерам.
- Після закінчення коледжу кожен з вас буде намагатись йти працювати за фахом. На сьогодні, на жаль, із працевлаштуванням дуже важко, особливо на Кіровоградщині. Підхід у роботодавців до пошуку для себе підходящих працівників дуже відповідальний. Тому перш за все, для Вас, як майбутніх уже працівників хочу акцентувати свою увагу ось на чому.
З 1 січня 2015 року приймають на роботу за новими правилами. Внесено зміни до статті 24 КЗпП України, яка регламентує укладення трудового договору, зокрема ч.3 викладена в наступній редакції: «Працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення до фіскальної служби про прийняття працівника на роботу.
Зміни до статті 24 КЗпП України містять норму про те, що роботодавець повинен повідомити відповідний фіскальний орган виконавчої влади про прийняття працівника на роботу в установленому порядку. Без вказаного повідомлення роботодавцеві заборонено допускати працівника до роботи. Цю норму також слід застосовувати у разі прийняття співробітника на роботу за сумісництвом.
У разі порушення цієї норми, роботодавець наражає себе на сплату штрафу.
Сьогодні це дуже прозоро, тому доступ до електронних реєстрів мають Державна служба з питань, яка моніторить ситуацію і має право накласти штраф на такого роботодавця.
Немаловажно щоби посада, на яку Вас приймають на роботу відповідала Класифікатору професій і посад і мала відповідний код професії. Чому? Тому, що це в подальшому вплине на призначення Вашої пенсії, а можливо і пільг і гарантій, які стосуються цієї професії. Якщо посада не відповідає назві у Класифікаторі, то Пенсійний фонд не зараховує цей період роботи до пенсійного стажу. І це також є порушенням з боку роботодавця.
Хочу нагадати, що запис до трудової книжки вноситься роботодавцем не пізніше 5-ти робочих днів з дати прийняття на роботу. І цей запис повинен відповідати змісту наказу про прийняття на роботу з посиланням на статтю Кодексу законів про працю. Взагалі, з кожним записом до трудової книжки працівники повинен бути ознайомлений обов'язково, а також і з записами в особовій справі.IMG-80155792b24716fe9ec7a1e96d8a51a8-V - копия c54e6
При прийнятті на роботу обов'язково Ви маєте бути ознайомлені з:
- Правилами внутрішнього трудового розпорядку;
- Колективним договором, укладеним на підприємстві;
- Посадовою інструкцією;
- Наявністю шкідливих умов праці;
- ПРОВЕСТИ ІНСТРУКТАЖ З ОХОРОНИ ПРАЦІ.
Проте, сьогодні більше проблем виникає при розірванні трудового договору. На жаль, реформи, які відбуваються в державі як правило призводять до масових скорочень робочих місць і порушень при звільненні працівників.
Ось останній приклад, пов'язаний із представництвом у суді працівника, яку незаконно звільнили з обласної телерадіокомпанії. Власником прийнято рішення про реформування підприємства, яке потягло скорочення більше половини працюючих.
Не було проведено консультації з первинною профспілковою організацією, якій мали надати причини, підстави та кількість працівників, які підлягають скороченню. За законодавством, ст.22 Закону Про профспілки передбачає вчинення роботодавцем цих заходів за 3 місяці до намічуваного скорочення працівників.
Скорочення працівників поширилось не на весь трудовий колектив, а вибірково, на його частину.
Суттєвим порушенням є те, що повідомлення про майбутнє вивільнення за скороченням, не містить конкретної дати звільнення, в той час як законодавством ця вимога є обов'язковою. Разом із повідомленням про майбутнє вивільнення роботодавцем має бути запропонована інша посада, яку працівник може виконувати за станом здоров'я, чого не було зроблено.
Не враховано переважне право працівниці залишення на роботі. Працівниця, якій ми допомагаємо в суді, має 2 малолітніх дітей і є єдиним утримувачем у сім'ї. До речі, таке право мають вагітні жінки, жінки, які виховують дитину-інваліда, одинокі матері. Перелік таких категорій міститься у статті 42 КЗпП України.
Профспілковий комітет, зважаючи на вказані порушення, не дав згоди на звільнення працівниці. Проте, роботодавець визнав відмова профкому необґрунтованою і звільнив працівницю. Та звернулася до суду про поновлення її на роботі і з травня до теперішнього часу йде судовий розгляд цієї справи.
Звичайно, зважаючи на діючу судову систему, великих сподівань на позитивне рішення у першій інстанції немає, але ж авторитет роботодавця допущеними порушеннями підірвано непрофесійними діями юрисконсульта цього підприємства.
Я вже не говорю про те, якої моральної шкоди нанесено працівниці, яка 20 років віддала своїй роботі, мала нагороди за сумлінну працю, визнавалась одним з кращих фахівців, а в кінцевому результаті є незаконно звільненою і вимушена в судах доказувати свою правоту і захищати себе. Але ми не опускаємо руки, до кінця будемо захищати її, якщо треба дійдемо і до Європейського суду.
На завершення Оксана Терлецька запропонувала інший формат спілкування зі студентами. Вона підготувала тести. Кожен мав 10 хвилин на опрацювання відповідей, а потім разом проаналізували правильність відповідей. Отже, кожен міг сам оцінити свої знання і готовність до самостійної праці.

 

Навіщо потрібні такі депутати?

Навіщо потрібні такі депутати?
У Світловодській міській раді склалася надзвичайна ситуація: три управління, а це близько сотні чоловік, залишилися без зарплати.
Що ж відбувається? У зв'язку зі змінами в законодавстві до постанови КМУ «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» з травня ц. р. змінилися розміри посадових окладів від 30 до 70 відсотків працівників органів місцевого самоврядування. Отже, виникла необхідність збільшити фонд оплати праці, щоб забезпечити виплату зарплати працівникам у повному обсязі. Здавалося, це простіше простого: зібратися місцевим обранцям на сесію і проголосувати за виділення коштів, тобто виконати свої зобов'язання перед виборцями. Та, як кажуть, не тут то було. Депутати ігнорують повідомлення про сесію і спокійно займаються своїми справами, іншими словами, чхають на працівників, які надають соціальні та адміністративні послуги населенню міста, в т. ч. інвалідам, самотнім пенсіонерам, особам, які перебувають у складних життєвих обставинах, переселенцям, багатодітним сім'ям, дітям-сиротам та іншим фізичним особам і юридичним установам, а самі стали заручниками штучної ситуації.
Найприкріше, що у міському бюджеті необхідні кошти є, але депутати не дають згоди на збільшення витрат за ст. «Заробітна плата». Їхня позиція може потягнути іншу проблему: у зв'язку із недостатнім фінансуванням виникла заборгованість із зарплати працівникам бюджетних установ. І це при тому, що, завдяки у т. ч. й зусиллям виконавчого апарату, фактичні надходження до бюджету постійно зростають.
Працівники міської ради не беруть участі у будь-яких політичних протистояннях і для них залишається незрозумілим, чому депутати, тобто слуги народу, не приймають рішення про виділення коштів на зарплату відповідно до законодавства? Чому, перебуваючи у статусі кандидатів у депутати, вони заграють з народом на всі лади і засипають щедрими обіцянками, а потім різко відриваються від землі та електорату, тобто самоусуваються від роботи, до якої вони так натхненно рвалися?
Як посадові особи вони не мають права на страйк. Але при відсутності зарплати будуть змушені йти у вимушені відпустки без збереження зарплати. А це призведе до погіршення якості послуг, які надаються населенню. Та очевидно, це анітрохи не обходить так званих виразників інтересів народу.
У працівників, які опинилися у пастці політичного протистояння, виникає цілком резонне запитання: а навіщо взагалі потрібні депутати, зокрема Світловодської міської ради? Якщо їм, вибачте, до лампочки проблеми міста і його мешканців, якщо вони ховаються від спілкування, не звітують перед виборцями? 19 депутатів, а це більшість, стали в позу і ще у квітні звернулися із претензіями до міського голови Валентина Козярчука, мовляв, той нічого не робить, а тільки піариться, саботує колегіальні рішення депутатів, занедбав місто, і заявили, що відмовляються ходити на сесії. Мабуть, вони забули, що давно вийшли із віку дошкільнят. Бо якби почувалися дорослими, то діяли б відповідно до обов'язків депутата, присяги і не прогулювали сесії, а озвучували свої претензії відкрито – дивись, і з'ясувалося б, хто у які ігри грає. А півроку не ходити на сесії, це не те, що не по-дорослому, а по- свинськи. Виходить, депутати прийшли у міську раду не працювати, а плести інтриги.
Цікавим є питання, на якій основі об'єдналися: політична партія «Опозиційний блок», ВО «Батьківщина», блоки Петра Порошенка «Солідарність», партії пенсіонерів, радикальної партії? Чи не забагато для міської ради при 34 депутатів мати більше 10 фракцій у раді? Де тут може бути сумлінне виконання обов'язків, про які говорять депутати? Це ігри на межі «фолу», коли вони є учасниками цієї акції – страйку. А за це є відповідальність аж до кримінальної – за заклик до непокори владі. І в цьому беруть участь члени виконкому.
Вражаючим є склад депутатів і виконкому міської ради: на кожного директора (установи, підприємства) по одному непрацюючому чи пенсіонеру. Що вони шукають у міській раді? У крайньому разі не шляхи виконання доручень виборців...
У травні мер умовив двох депутатів і ті відкликали свої підписи із Звернення. Тоді вдалося провести сесію та вирішити багато питань. На тому зібрання припинилися. Незважаючи на бойкот більшості депутатів, команда мера працює і має результати. За підсумками роботи на 1 жовтня Світловодськ вийшов на перше місце в області за соціально-економічними показниками. На рахунку міської ради є майже 20 млн. грн., тож могли ще зробити багато: і дороги відремонтувати, і фонтан запустити улітку, але купка людей, мабуть, танцюючи під чиюсь дудку, вирішує по-своєму: чим гірше для міста, тим краще для них. На сьогодні зібралося чимало нагальних питань, наприклад, затвердження тарифів на тепло, на пасажирські перевезення, на вивезення сміття, та вони зависли у повітрі. Поки що ситуація у Світловодську керована, але якщо бойкот депутатів не припиниться, місто підійде до колапсу.
Знаючи цю ситуацію, обком профспілки працівників держустанов вирішив провести зустріч первинної профорганізації виконавчого апарату із керівниками фракцій політичних партій, аби почути пояснення, чому вони ігнорують засідання сесій і не приймають доленосних рішень. Із кожним була домовленість по телефону про зустріч – і... з'явилося лише двоє депутатів, із тих, хто завжди бере участь у сесіях.
Напружує ця ситуація і мера, який готовий прозвітувати про зроблене у будь-якій аудиторії. А чому ж не звітують депутати , а тільки надувають щоки й ведуть кулуарні розмови?
Що робити далі? Як розплутувати цей депутатський клубок, як достукатися до свідомості обранців? Найперше, обком профспілки звернувся до голів партій, аби ті могли вплинути на своїх однопартійців у низинці. По-друге, доніс інформацію до керівників області, з тим, аби ті дали оцінку діям депутатів. Виявляється, у шкалі оцінювання такої низької оцінки немає. А далі все залежить від виборців – вони мають вимагати звітів від депутатів по округах, розпочати збір підписів про їхнє відкликання. Раз обранці не виконують свої обов'язки, значить їм не місце у депутатських кріслах. Іншого способу поставити на місце депутатів-прогульників немає. Щоправда, якщо це допоможе справі, можна запозичити досвід колег із Черкаської області і вдатися до силових методів.
Думаю, ця депутатська гра має стати добрим уроком на недалеке майбутнє – навчить думати, за кого віддавати свої голоси на виборах. Рано чи пізно працівники зарплату отримають, а депутати після такої поведінки втратять авторитет остаточно, а чимало із них уже «нагострили лижі» балотуватися у Верховну Раду України. Чи місце їм там? До речі, обком профспілки звернувся до голови Верховної Ради України з проханням вплинути на «удільних князьків», які перейшли усі межі у своїй... бездіяльності.
Віктор Федотов,
голова обкому профспілки працівників державних установ

 

Шановні спілчани – представники творчої і красивої галузі культури! Шановні представники обласної організації працівників культури!


Щиро вітаємо Вас із професійним святом!
Цього дня ми вшановуємо тих, хто відроджує духовні скарби нашого краю, дбає про культурний розвиток держави, займається аматорською творчістю, а також тих, хто стоїть на сторожі інтересів працівників культури – профспілкових «культурних» діячів. Ваша самовіддана творча праця вражає своєю неповторністю, яскравим колоритом, різносторонністю репертуару, невичерпною енергією.
Дякуючи щоденній праці клубних працівників, викладачів мистецьких навчальних закладів, бібліотекарів, фахівців музейної справи, невтомно плекаються джерела духовності, правди і краси. Саме працівники культури забезпечують суспільне благополуччя.
Від усієї душі вдячні Вам за сумлінне служіння благородній справі збереження і розвитку української культури – становлення Української держави, невтомний творчий пошук, завдяки якому звершуються великі діяння.
Зичими здоров'я, добра, благополуччя Вам, Вашим родинам і колективам, реалізації творчих проектів і невичерпної наснаги! Нехай здійсняться всі Ваші життєві плани, надії і мрії, а кожен день вашого життя буде світлим і сонячним, дарує радість творчого натхнення і життєвих перемог!
З повагою
Голова Федерації профспілок області                         Максим Баланенко

flowers-1245820  340 d387d

 

Володимир Гройсман – ФПО

Володимир Гройсман – ФПО
Як ми повідомляли, за результатами зборів профспілкового активу області, на яких розглядалося питання про участь у Всеукраїнській акції протесту, Федерація профспілок області направила листи Верховній Раді України, Кабінету Міністрів України та народним депутатам. Учасники зборів висловили протест з приводу незадовільного забезпечення умов для реалізації конституційних прав на працю та достатній рівень життя працівників, системних порушень їхніх прав на своєчасну і в повному обсязі виплату заробітної плати, порушень законодавства про профспілки.
Цими днями надійшла відповідь від Прем'єр-міністра України Володимира Гройсмана, у якій повідомляється, що лист ФПО направлено на розгляд керівникам відповідних міністерств та відомств Кабінету Міністрів України та зобов'язано про результати поінформувати заявника і Кабмін.
Прес-центр ФПО

 

Шановна Олено Дмитрівно!

Шановна Олено Дмитрівно!
Федерація профспілок області щиро вітає Вас із обранням на посаду голови первинної профспілкової організації ДП «Кіровоградстандартметрологія»!
Спілчани довірили Вам високу місію – захищати їхні трудові та соціально-економічні права, бути в авангарді усіх профспілкових справ. Віримо, що досвід роботи у профспілковому комітеті стане добрим стартом для активної та творчої діяльності!
Бажаємо Вам зміцнення спілчанських рядів, нових ідей, гарної перспективи, успіхів і натхнення у реалізації планів та задумів! Хай щастить на професійному та громадському олімпі!
З повагою
Голова ФПО Максим Баланенко

flowers-1245820  340 10570

 

Результати зустрічі Павла Розенка із профспілками

Результати зустрічі Павла Розенка із профспілками
Відразу після Всеукраїнської акції протесту профспілок 17 жовтня відбулася зустріч Віце-прем'єр-міністра України Павла Розенка з представниками профспілкової делегації щодо обговорення вимог учасників акції.
За результатами обговорення порушених під час зустрічі питань вирішено:
1. Міністрам, керівникам інших центральних органів виконавчої влади особисто провести зустріч з представниками галузевих профспілок та їх об'єднань для обговорення проблемних питань і вироблення узгоджених пропозицій щодо їх вирішення (проінформувати до 9 листопада ц. р.).
2. Мінфіну, Мінсоцполітики, МОН, МОЗ та Міненерговугілля під час доопрацювання проекту Державного бюджету України на 2019 рік до другого читання провести додаткові консультації з представниками профспілок щодо можливості врахування пропозицій Спільного представницького органу репрезентативних всеукраїнських об'єднань профспілок на національному рівні (проінформувати КМУ до 15 листопада ц. р.)

 

Вимоги профспілок - на контролі ФПУ

Вимоги профспілок - на контролі ФПУ
У Мінсоцполітики розроблено проект закону "Про посилення захисту прав працівників на своєчасну і в повному обсязі виплату заробітної плати у разі неплатоспроможності роботодавця".

Його ухвалення сприятиме забезпеченню конституційних гарантій права працівників на отримання належних їм коштів з оплати праці та відповідатиме Конвенції Міжнародної організації праці № 173 "Про захист вимог працівників у разі неплатоспроможності роботодавця.
Передбачаєтся, що за кожен день затримки зарплат понад 15 днів роботодавець буду зобов'язаний виплатити працівникові пеню в розмірі облікової ставки НБУ. Також працівник буде вправі припинити виконання своїх обов'язків у разі затримки зарплати. Якщо буде порушено справу про банкрутство роботодавця, працівнику належить компенсація в розмірі трьох середньомісячних заробітних плат.
Наразі проект закону спрямований на погодження до зацікавлених органів виконавчої влади та сторін соціального діалогу.

Відзначимо, що це вже не перша спроба встановити подібну пеню. Влітку 2014 року ВР в другому читанні вирішила не підтримувати проект закону, який пропонував встановлювати пеню в разі невиплат заробітної плати, в разі затримок з виплатами пенсій, або інших виплат, що встановлені законом.
Прес-центр ФПУ

Федерацією профспілок України ініційовано проведення зустрічей із:
- Прем'єр-міністром України Гройсманом В.Б. – до внесення доопрацьованого Урядом законопроекту про Державний бюджет України на 2019 рік до Верховної Ради України на друге читання за участю керівників всеукраїнських галузевих профспілок та територіальних профоб'єднань з метою обговорення шляхів урахування профспілкових пропозицій у цьому законопроекті;
- Головою Верховної Ради України Парубієм А.В. – у короткі терміни після подання Урядом доопрацьованого проекту Закону України «Про Державний бюджет України на 2019 рік» за участю профільних комітетів (бюджетного, промислового, соціального, з питань освіти, охорони здоров'я тощо) з метою доведення профспілкових пропозицій та їх максимального врахування при прийнятті законопроекту.

Управління соціального діалогу та
колективно-договірного регулювання

Департамент з питань економічного розвитку та ціноутворення ФПУ розглянув розроблені Мінрегіоном України проекти:

- наказу Мінрегіону України «Про затвердження Методики визначення плати за доступ до елементів інфраструктури будинкової розподільної мережі»;
- постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку та умов узгодження ліцензіатами обласних та Київської міської державних адміністрацій, що провадять господарську діяльність з виробництва теплової енергії, транспортування теплової енергії магістральними і місцевими (розподільчими) тепловими мережами та постачання теплової енергії, крім виробництва, транспортування та постачання теплової енергії за нерегульованим тарифом з органами місцевого самоврядування запозичень від іноземних держав, банків та міжнародних фінансових організацій для реалізації інвестиційних проектів».
З огляду на те, що зазначені проекти нормативно-правових актів, у разі їх прийняття, матимуть досить суттєвий вплив на розмір тарифів на житлово-комунальні послуги, зокрема, послуги з управління багатоквартирним будинком, централізованого опалення та гарячого водопостачання, експертами департаменту підготовлені зауваження та пропозиції.
У пропозиціях було запропоновано Мінрегіону ввести до проектів певні запобіжники, які б не дозволяли суб'єктам господарювання суттєво підвищувати тарифи на зазначені послуги. Наприклад, обов'язковими умовами погодження запозичень від міжнародних фінансових організацій мають бути: наявність аналізу впливу на розмір та структуру тарифів, гарантії суб'єкта господарювання щодо зниження питомих витрат природних та енергетичних ресурсів під час виробництва і транспортування теплової енергії, а також її втрат в мережах теплопостачання, забезпечення технологічного та комерційного обліку теплової енергії, підвищення якості надання послуг.

Департамент з питань економічного розвитку та ціноутворення

В рамках реалізації вимоги профспілок № 5 «Невідкладно повернути борги по заробітній платі понад 100 тис. працівникам» 25 жовтня ц.р. відбулася профспілкова нарада з обговорення проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення захисту прав працівників на своєчасну та в повному обсязі виплату заробітної плати у випадку неплатоспроможності роботодавця», що надійшов від Мінсоцполітики на погодження СПО об'єднань профспілок.
У заході взяли участь представники Мінсоцполітики та Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини.
В цілому підтримуючи зазначений законопроект, за підсумками наради учасниками напрацьовано низку зауважень та пропозицій, які найближчим часом будуть направлені до Міністерства.
Нагадаємо, що завдання розробити відповідний законопроект передбачено цілою низкою документів та доручень, зокрема:
- п. 119 Плану пріоритетних дій Уряду на 2018 рік, затвердженого розпорядженням КМУ від 28 березня 2018 року № 244-р;
- п. 5 Плану невідкладних заходів щодо погашення заборгованості з виплати заробітної плати, затвердженого розпорядженням КМУ від 22.07.2016 № 517-р;
- п. 2.16 Генеральної угоди на 2016-2017 роки;
- п. 3.2.4 Програми Гідної праці МОП для України на 2016-2019 роки;
- доручення Прем'єр-міністра України Гройсмана В.Б. за підсумками зустрічі з профспілками (протокол від 7.11.2017 року).

Департамент з питань бюджету та оплати праці