Архів новин
2019
Листопад
ПнВтСрЧтПтСбНд
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301

Міністерство соцполітики України – ФПО

Міністерство соцполітики України – ФПО
На виконання доручень Прем'єр-міністра України В. Гройсмана, секретаріату КМУ, апарату Верховної Ради України Мінсоцполітики спільно з іншими міністерствами розглянуло звернення Голови ФПО Максима Баланенка щодо рішення зборів профактиву Кіровоградської області та повідомляє наступне.
Щодо встановлення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб з 1 січня 2019 року – 5167 грн, з 1 липня – 5335 грн, з 1 грудня – 5503 грн, мінімального рівня оплати праці не нижче 7700 грн.
Підвищення розмірів державних соціальних стандартів та гарантій безпосередньо залежить від фінансово-економічної ситуації в країні. Рішення щодо підвищення прожиткового мінімуму приймається відповідно до вимог бюджетного законодавства. Зростання розміру прожиткового мінімуму без урахування фінансово-економічної ситуації в країні призведе до неможливості забезпечити своєчасним фінансуванням у повному обсязі видатків на пенсії, соціальні допомоги та ін. Позитивна динаміка економічного зростання дозволить у подальшому спрямовувати більші ресурси для підвищення рівня соціальних стандартів та гарантій, зарплати, пенсій, соціальної допомоги. У цілому за рік підвищення прожиткового мінімуму та розмірів державних соціальних гарантій склало 9 відсотків.
Щодо приведення розриву між розміром зарплати керівників державних підприємств та установ і мінімальної зарплати в Україні до рівня країн Західної Європи.
З метою пошуку шляхів вирішення проблеми надмірної диференціації в оплаті праці під час переговорів з укладення Генеральної угоди на новий строк Мінсоцполітики запропонувало зафіксувати домовленості Сторін щодо забезпечення справедливої диференціації оплати праці та розподілу доходів від господарської діяльності шляхом визначення в колективних договорах і угодах системи оплати праці з урахуванням того, щоб співвідношення розміру найвищої до середньої зарплати у одного роботодавця не перевищувало 15-ти, а частка основної зарплати складала не менше 60 відсотків. Опрацьовується питання щодо внесення змін до постанови КМУ від 19. 05. 99 р. №859 «Про умови і розміри оплати праці керівників підприємств, заснованих на державній, комунальній власності та обєднань державних підприємств».
Щодо забезпечення дієвих заходів, спрямованих на подолання детінізації відносин у сфері зайнятості населення.
КМУ прийнято розпорядження №649, яким надано доручення центральним органам виконавчої влади спільно з органами місцевого самоврядування провести комплексні заходи, спрямовані на детінізацію зайнятості та доходів населення. Так, посадовими особами центральних та місцевих органів виконавчої влади проводиться інформаційно- роз'яснювальна кампанія шляхом участі у нарадах, семінарах, інших публічних заходах.
Щодо питання запровадження мораторію на підвищення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги.
Державні регульовані ціни/тарифи повинні бути економічно обґрунтованими. Встановлення їх у розмірі, нижчому від їх економічно обґрунтованого розміру, без визначення джерел відшкодування, за рахунок коштів відповідних бюджетів не допускається і може бути оскаржено в судовому порядку. У той же час запроваджуються механізми компенсацій малозабезпеченим верствам населення.
Щодо призначення житлової субсидії.
Головним механізмом забезпечення соціального захисту населення в умовах підвищення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги залишається програма житлових субсидій, яка гарантує малозабезпеченим громадянам стабільність витрат на оплату цих послуг незалежно від зміни їх вартості.
Щодо майна загальносоюзних громадських організацій колишнього Союзу РСР.
Профспілки і їх об'єднання можуть мати у власності кошти та інше майно, необхідне для здійснення їх статутної діяльності. Позбавлення профспілок права власності, а також права володіння та користування майном, переданим їм у господарське відання, може мати місце лише за рішенням суду.
Щодо стратегії розвитку промисловості.
Мінекономрозвитку розроблено Стратегію розвитку промисловості за участі низки вітчизняних і міжнародних експертів. Наразі відповідний проект акту КМУ проходить регламентні процедури для можливості внесення на розгляд Уряду. У проекті Стратегії зазначається, що основні зусилля з її реалізації будуть зосереджені на розвитку виробництва середньо- та високотехнологічної інноваційної продукції з високою доданою вартістю, що забезпечить загальне посилення конкурентоспроможності вітчизняної промислової продукції та підвищення рівня промислово-технологічної переробки. До Стратегії розробляється План заходів на 2019-2020 роки.
Щодо збільшення фінансування галузі охорони здоров'я у 2019 році.
За інформацією МОЗ видатки місцевих бюджетів на охорону здоров'я враховано у складі видатків МОЗ за бюджетною програмою «Медична субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам», обсяг якої визначається на основі формульних розрахунків за єдиними підходами для усіх територій. З набранням чинності ЗУ «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення», змінюється модель фінансування системи охорони здоров'я в Україні. У 2018 році на нову модель оплати медичних послуг за тарифами Національної служби здоров'я України (НСЗУ) перейшло 528 комунальних закладів первинної медичної допомоги. Медичні заклади, які почали працювати з НСЗУ, отримують оплату за медичні послуги, які більші, ніж за медичною субвенцією. МОЗ послідовно відстоює позицію збільшення фінансування на ті ланки медичної допомоги, які перейшли на нову модель оплати медичних послуг за принципом «гроші йдуть за пацієнтом».

 

Про пенсію потрібно дбати завчасно

Про пенсію потрібно дбати завчасноDSC04158 - копия 5742e
У рамках угоди про співпрацю між головним управлінням Пенсійного фонду в області та Федерацією профспілок області у ФПО відбувся семінар за участю Олени Пархоменко, начальника управління інформаційних систем головного управління Пенсійного фонду в області та Оксани Пухар, заступника начальника управління інформаційних систем, які презентували сучасні електронні сервіси.
Пенсійний фонд сьогодні володіє найпотужнішим реєстром в державі. Це реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування. В реєстрі накопичена персоніфікована інформація, починаючи з 2000 року (за усіх найманих працівників, про суми їхньої зарплати, в розрізі помісячно і за кожен рік, про особливі умови праці які дають право на пільги у пенсійному забезпеченні, про усіх страхувальників-роботодавців, у яких працювала особо, і про періоди трудових відносин...). До реєстру застрахованих осіб надійшла інформація про усіх отримувачів пенсії, надходить інформація з усіх страхувальних фондів.
Пенсійний фонд на сьогодні реалізує можливість доступу кожної застрахованої особи, кожного пенсіонера до своєї персональної інформації, яка обліковується в реєстрі застрахованих осіб. Чому це важливо, особливо для майбутніх пенсіонерів? Усім відомо, що поетапно відбувається пенсійна реформа і принципи пенсійного забезпечення переведено на принципи пенсійного страхування. Тобто право на призначення пенсії і розмір виплати залежить від страхового стажу.
Загалом відбулося багато змін. Якщо у 2004 році мінімальний страховий стаж, необхідний для отримання особою права на призначення пенсії при досягненні пенсійного віку, складав 5 років, то у 2011 році цей стаж уже складав 15 років і з цього ж року почалося поетапне підвищення пенсійного віку для жінок. У жовтні 2017 року стартував черговий етап пенсійної системи, яким також запроваджено підвищення мінімального страхового стажу на 10 років, починаючи з 1 січня 2018 року. І щороку цей стаж буде підвищуватися на 1 рік до досягнення 35 років тривалості мінімального страхового стажу – у 2028 році необхідно буде мати при досягненні пенсійного віку 35 років. Тому украй важливо стежити за своїм страховим стажем і, звісно, працювати офіційно. У 2028 році немає вибору для людей, інакше, як працювати офіційно: 60 мінус 35 – це 25 років.
Пенсійний фонд виступає партнером для працюючих громадян у контролі за своїм набуттям страхового стажу. Як відомо, не всі роботодавці доброчесні, не всі працюють у правовому полі і виплачують зарплату офіційно. Все це відбивається і на сплаті страхових внесків, на зарахуванні стажу, тобто у людини будуть проблеми при виході на пенсію.
Оксана Пухар роз'яснила, правила користування веб-порталом електронних послуг Пенсійного фонду України, зареєструватися на якому може кожна особа.
Марія Іванова

 

«Добро починається з тебе»

DSC04111 - копия 2260d
Під такою назвою Молодіжна рада Федерації профспілок області проводить благодійну акцію, присвячену дню Святого Миколая та Новорічним святам.
Захід відбудеться 27 грудня 2018 року у гематологічному відділенні обласної дитячої лікарні.
Члени Молодіжної ради ФПО збирають іграшки. До переліку подарунків для дітей пропонуються: цукерки, фрукти, нескладні конструктори, книжки, розмальовки, канцтовари та інше.
У програмі благодійної акції: майстер-клас із виготовлення Янголів, вікторина, ділові ігри.
Одними з перших принесли подарунки для дітей члени Молодіжної ради, студенти комерційного коледжу. Велика їм дяка за це!
Прес-центр ФПО

Останнє оновлення (Середа, 19 грудня 2018, 07:23)

 

Шановні колеги! Шановні спілчани!


загружено 2d81dЩиро вітаю Вас і Ваших дітей із чудовим, обнадійливим святом –

Днем Святого Миколая!

Хай Миколай принесе у Ваші домівки
добробут, радості багато, розбудить приспані надії,
зернятко щастя хай посіє, зігріє гумором, любов'ю,
і принесе усім здоров'я!

Бажаю також кожному з Вас професійних удач і перемог, сил і витримки у благородних профспілкових справах!

З повагою
Голова ФПО                                        Максим Баланенко

 

«Охорона праці очима дітей»


Під такою назвою управління Держпраці в Кіровоградській області проводить обласний конкурс дитячого малюнка. Його мета – популяризація питань охорони праці, привернення уваги суспільства, у т. ч. молоді, до питань охорони праці, виховання культури безпечної праці на виробництвах України у підростаючого покоління, як майбутніх роботодавців та працівників, а також популяризації превентивних методів запобігання нещасним випадкам на виробництві та професійним захворюванням.
Конкурс проводиться з нагоди відзначення Дня охорони праці в Україні (28 квітня). Конкурс проходить у два етапи. І-й – грудень 2018 року – лютий 2019 року (відбірковий обласний тур), ІІ-й – березень – квітень 2019 року (фінал та оголошення переможців в області).
Умови конкурсу.
Учасниками конкурсу є учні, вихованці, слухачі середніх загальноосвітніх шкіл, коледжів, училищ, зокрема художніх, позашкільних навчальних закладів трьох вікових груп:
І група – автори робіт віком від 6 до 10 років;
ІІ група – віком від 11 до 14 років;
ІІІ група – віком від 15 до 18 років.
Конкурс проводиться за напрямком художньої творчості – малюнок. Конкурсні роботи мають висловлювати тему охорони праці та промислової безпеки (безпечного ведення робіт у вугільній, деревообробній промисловостях, сільському, лісовому та ліфтовому господарствах, медичній сфері, будівництві, та транспорті).
Приймаються лише індивідуальні оригінальні авторські роботи, які не рецензуються та не повертаються.
На конкурс подаються малюнки у довільній графічній, живописній формах, виконані олівцями, олійними, акварельними фарбами чи гуашшю, за форматом А-2. Роботи не повинні оформлятися рамкою, паспарту, наклейками тощо. На зворотному боці кожної роботи необхідно розбірливо зазначити українською мовою: назву роботи; прізвище ім'я, по батькові та дату народження автора (повний вік); місце проживання (повну адресу) автора, телефон, електронну адресу; сферу діяльності батьків, назву навчального закладу; прізвище, ім'я, по батькові методичного керівника.
Конкурсні роботи оцінюються за такими критеріями: відповідність роботи тематиці конкурсу; актуальність теми; практичне значення; втілення творчої ідеї та задуму автора; оригінальність та оформлення; ступінь самостійності автора у виконанні роботи.
Роботи для підбиття підсумків конкурсу надсилати до управління Держпраці в області не пізніше 15 лютого 2019 року за адресою: 25006 м. Кропивницький, вул. Дворцова, 24, e-mail – Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду . Конт тел.: 24-53-71, 22-94-21, 32-02-03.
Журі визначає І, ІІ та ІІІ місця робіт. Переможці обласного конкурсу нагороджуються дипломами, нагородами, їхній список оприлюднюється на сайті управління.
Автори робіт, які посіли І, ІІ та ІІІ місця у трьох вікових групах на обласному конкурсі стають лауреатами Всеукраїнського конкурсу, за можливості проводиться виставка кращих робіт учасників, організовується їхній показ на телебаченні, у транспорті, офіційних сайтах.

загружено 45b2b

 

Профспілковим організаціям в ОТГ – бути!

Профспілковим організаціям в ОТГ – бути!
Упровадження реформи децентралізації влади передбачає передачу значної кількості повноважень і ресурсів на рівень територіальної громади. На сьогодні в області сформовано 20 об'єднаних територіальних громад. Є позитивні приклади їх створення, серед них - Соколівська об'єднана територіальна громада. До складу бюджетної сфери громади входить 3 ФАПи, 2 амбулаторні поліклініки, 2 школи I-III ступенів, 3 школи I-II ступеня, 3 дитячі садки і 15 закладів культури.
У поточному році Соколівська об'єднана територіальна громада перша серед ОТГ відкрила Центр адміністративних та соціальних послуг. Особливість Центру – надання в ньому 67 адміністративних та 23 соціальних послуг. Центр соціальних послуг включає центр соціального захисту населення та надання соціальних послуг, відділ соціального захисту населення. В ОТГ збережено трудовий потенціал бюджетної сфери і всі заклади й установи, що дає можливість ефективно вирішувати місцеві проблеми.
Реформа децентралізації влади відбивається на діяльності профспілкових організацій, які покликані захищати права та інтереси працюючих у соціально-трудовій сфері. Нещодавно фахівці Федерації профспілок Кіровоградської області вивчали роботу первинних профспілкових організацій бюджетної сфери Соколівської ОТГ, після чого це питання розглядалося на Президії ФПО.
Главою 2.14 Статуту Соколівської сільської ОТГ, Положеннями про управління ОТГ передбачена їх взаємодія з профспілками та іншими громадськими організаціями, яка розглядається як пріоритетним напрямом розвитку громади. Передбачена норма про укладення відповідних угод, запрошення на сесії Ради та засідання її виконавчого комітету, залучення до розробки проектів рішень Ради.
Враховуючи проблеми, які виникають в процесі роботи ОТГ, Федерація профспілок області у вересні минулого року підписала Угоду про співпрацю з Соколівською сільською радою об'єднаної територіальної громади. Предметом Угоди є співпраця в питаннях регулювання трудових, соціальних, економічних відносин, сприяння вирішенню соціально-економічних проблем Соколівської сільської ради, підвищення рівня життя її членів, зокрема через колективно- договірні домовленості. Домовились про:
- збереження цілісності галузевих організаційних ланок профспілок, їх організаційної структури, недопущення необгрунтованої ліквідації первинних профспілкових організацій у процесі оптимізації мережі закладів бюджетної сфери;
- укладення колективних договорів на всіх підприємствах і в організаціях, що діють на території Соколівської сільської ради, відповідно до норм чинного законодавства, Генеральної, галузевих та територіальної угод.
Керуючись вказаною Угодою, більшість первинних профспілкових організацій, які діють в Соколівській об'єднаній територіальній громаді, збереглися, налагодили соціальний діалог з керівництвом громади.
Активну роботу проводять первинні профорганізації профспілки працівників освіти і науки за вагомою практичною допомогою обласної організації профспілки. Обкомом профспілки розроблено методичні рекомендації на допомогу профспілковому активу «Окремі аспекти децентралізації влади», поради «Щодо укладення і змісту колективних договорів в нових умовах», які лягли в основу колдоговірної кампанії 2017 року. Звертає на себе увагу значний перелік гарантій, які набагато вищі, передбачених законодавством, щодо додаткових відпусток, оплати простою не з вини працівника, забезпечення зайнятості, оплати праці і умов праці, і особливо прав і гарантій профспілкової організації.
Колективні договори укладено і зареєстровано у всіх школах громади. Контроль за їх виконанням здійснюють директора шкіл та начальник управління освіти ОТГ Мазурик А.М., з боку профспілок – профкоми. Укладено новий колективний договір між Соколівською сільською радою об'єднаної територіальної громади та профспілковим комітетом.
Активно, за підтримки обкому профспілки працівників держустанов, працює також первинна профорганізація апарату ОТГ. Почалися переговори по укладенню колдоговору у закладах культури об'єднаної територіальної громади.
Враховуючи активізацію процесу створення об'єднаних територіальних громад, Президія ФПО постановила: вважати одним із головних завдань членських організацій профоб'єднання - збереження первинних профспілкових організацій, їх галузевого принципу побудови профспілок, що діють в об'єднаних територіальних громадах; забезпечення дотримання трудових прав працівників при проведенні реформування, оптимізації установ та організацій бюджетної сфери, зокрема в частині оплати праці та встановлених соціальних гарантій; збереження трудового потенціалу та забезпечення працевлаштування вивільнених працівників; недопущення втручання керівництва громад у діяльність первинних профспілкових організацій, зменшення кількості колективних договорів; участь у розробці та реалізації програм економічного розвитку об'єднаних територіальних громад, у формуванні місцевих бюджетів, які повинні передбачати кошти на повне фінансування бюджетної сфери, соціальних виплат та відрахування коштів первинним профорганізаціям на культмасову та оздоровчу роботу не менше 0,3 відсотка фонду оплати праці, підвищення спроможності об'єднаних територіальних громад; своєчасно реагувати на порушення прав профспілок з боку керівництва ОТГ та повідомляти про них відповідні вищі профспілкові органи та Федерацію профспілок України.
Прес-центр ФПО

Профспілковим організаціям в ОТГ – бути!
Упровадження реформи децентралізації влади передбачає передачу значної кількості повноважень і ресурсів на рівень територіальної громади. На сьогодні в області сформовано 20 об'єднаних територіальних громад. Є позитивні приклади їх створення, серед них - Соколівська об'єднана територіальна громада. До складу бюджетної сфери громади входить 3 ФАПи, 2 амбулаторні поліклініки, 2 школи I-III ступенів, 3 школи I-II ступеня, 3 дитячі садки і 15 закладів культури.
У поточному році Соколівська об'єднана територіальна громада перша серед ОТГ відкрила Центр адміністративних та соціальних послуг. Особливість Центру – надання в ньому 67 адміністративних та 23 соціальних послуг. Центр соціальних послуг включає центр соціального захисту населення та надання соціальних послуг, відділ соціального захисту населення. В ОТГ збережено трудовий потенціал бюджетної сфери і всі заклади й установи, що дає можливість ефективно вирішувати місцеві проблеми.
Реформа децентралізації влади відбивається на діяльності профспілкових організацій, які покликані захищати права та інтереси працюючих у соціально-трудовій сфері. Нещодавно фахівці Федерації профспілок Кіровоградської області вивчали роботу первинних профспілкових організацій бюджетної сфери Соколівської ОТГ, після чого це питання розглядалося на Президії ФПО.
Главою 2.14 Статуту Соколівської сільської ОТГ, Положеннями про управління ОТГ передбачена їх взаємодія з профспілками та іншими громадськими організаціями, яка розглядається як пріоритетним напрямом розвитку громади. Передбачена норма про укладення відповідних угод, запрошення на сесії Ради та засідання її виконавчого комітету, залучення до розробки проектів рішень Ради.
Враховуючи проблеми, які виникають в процесі роботи ОТГ, Федерація профспілок області у вересні минулого року підписала Угоду про співпрацю з Соколівською сільською радою об'єднаної територіальної громади. Предметом Угоди є співпраця в питаннях регулювання трудових, соціальних, економічних відносин, сприяння вирішенню соціально-економічних проблем Соколівської сільської ради, підвищення рівня життя її членів, зокрема через колективно- договірні домовленості. Домовились про:
- збереження цілісності галузевих організаційних ланок профспілок, їх організаційної структури, недопущення необгрунтованої ліквідації первинних профспілкових організацій у процесі оптимізації мережі закладів бюджетної сфери;
- укладення колективних договорів на всіх підприємствах і в організаціях, що діють на території Соколівської сільської ради, відповідно до норм чинного законодавства, Генеральної, галузевих та територіальної угод.
Керуючись вказаною Угодою, більшість первинних профспілкових організацій, які діють в Соколівській об'єднаній територіальній громаді, збереглися, налагодили соціальний діалог з керівництвом громади.
Активну роботу проводять первинні профорганізації профспілки працівників освіти і науки за вагомою практичною допомогою обласної організації профспілки. Обкомом профспілки розроблено методичні рекомендації на допомогу профспілковому активу «Окремі аспекти децентралізації влади», поради «Щодо укладення і змісту колективних договорів в нових умовах», які лягли в основу колдоговірної кампанії 2017 року. Звертає на себе увагу значний перелік гарантій, які набагато вищі, передбачених законодавством, щодо додаткових відпусток, оплати простою не з вини працівника, забезпечення зайнятості, оплати праці і умов праці, і особливо прав і гарантій профспілкової організації.
Колективні договори укладено і зареєстровано у всіх школах громади. Контроль за їх виконанням здійснюють директора шкіл та начальник управління освіти ОТГ Мазурик А.М., з боку профспілок – профкоми. Укладено новий колективний договір між Соколівською сільською радою об'єднаної територіальної громади та профспілковим комітетом.
Активно, за підтримки обкому профспілки працівників держустанов, працює також первинна профорганізація апарату ОТГ. Почалися переговори по укладенню колдоговору у закладах культури об'єднаної територіальної громади.
Враховуючи активізацію процесу створення об'єднаних територіальних громад, Президія ФПО постановила: вважати одним із головних завдань членських організацій профоб'єднання - збереження первинних профспілкових організацій, їх галузевого принципу побудови профспілок, що діють в об'єднаних територіальних громадах; забезпечення дотримання трудових прав працівників при проведенні реформування, оптимізації установ та організацій бюджетної сфери, зокрема в частині оплати праці та встановлених соціальних гарантій; збереження трудового потенціалу та забезпечення працевлаштування вивільнених працівників; недопущення втручання керівництва громад у діяльність первинних профспілкових організацій, зменшення кількості колективних договорів; участь у розробці та реалізації програм економічного розвитку об'єднаних територіальних громад, у формуванні місцевих бюджетів, які повинні передбачати кошти на повне фінансування бюджетної сфери, соціальних виплат та відрахування коштів первинним профорганізаціям на культмасову та оздоровчу роботу не менше 0,3 відсотка фонду оплати праці, підвищення спроможності об'єднаних територіальних громад; своєчасно реагувати на порушення прав профспілок з боку керівництва ОТГ та повідомляти про них відповідні вищі профспілкові органи та Федерацію профспілок України.
Прес-центр ФПО

 

Кошти медикам будуть

Кошти медикам будуть
Федерація профспілок області звернулася до міського голови Кропивницького щодо критичної ситуації, яка склалася із виплатою зарплати в галузі охорони здоров'я.
Як повідомила заступник міського голови Наталія Дзюба, обсяг медичної субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на галузь охорони здоров'я Кропивницького затверджено у сумі 221,7 млн. грн. (зі змінами). На жаль, медична субвенція з держбюджету задовольняє реальні потреби охорони здоров'я лише на 60 відсотків, а витрати на зарплату працівників галузі у структурі виділених коштів складають 100 відсотків.
Відповідно до вимог ст. 89 Бюджетного кодексу України видатки на охорону здоров'я здійснюються із держбюджету за рахунок коштів медичної субвенції. На даний час затверджений обсяг видатків по медичній субвенції не покриває навіть потребу на оплату праці, при тому, що з медичної субвенції фінансується лише зарплата.
У зв'язку з незабезпеченням фонду оплати праці щомісячно виникає кредиторська заборгованість по виплаті зарплати, яка покривається за рахунок коштів міського бюджету або кошторисними призначеннями наступного місяця. Зокрема, у 2018 році на медичну галузь з міського бюджету виділено кошти у сумі 96,8 млн. грн., що становить майже 44 відсотка від затвердженого обсягу медичної субвенції, у т. ч. на виплату зарплати працівникам галузі у сумі 37,5 млн. грн.
Завдяки додатково виділеним коштам з міського бюджету удалося уникнути серйозних соціальних ускладнень, пов'язаних із функціонуванням лікувально-профілактичних закладів міста, у т. ч. з виплатою зарплати. На сьогодні кредиторська заборгованість по виплаті зарплати медикам за першу половину листопада становить 3 695,9 тис. грн., яка буде погашена при надходженні першої частини медичної субвенції за грудень 2018 року.
У той же час вирішення проблеми оплати праці працівників галузі міста очікується за рахунок збільшення обсягу видатків по медичній субвенції відповідно до розпоряджень КМУ від 7 листопада ц. р. №813-р «Про перерозподіл деяких видатків державного бюджету, передбачених Міністерству охорони здоров'я на 2018 рік та розподіл медичної субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам» та від 14 листопада ц. р. №856-р «Про перерозподіл та розподіл деяких видатків державного бюджету, передбачених Міністерству охорони здоров'я на 2018 рік».
Очікуваної суми додаткових коштів, за попередніми розрахунками, буде достатньо для повної виплати зарплати медичним працівникам міста до кінця 2018 року.
Проблема фінансового забезпечення лікувально-профілактивних закладів галузі перебуває на постійному контролі міської ради, якою в межах повноважень вживаються відповідні заходи для позитивного вирішення даного питання.

 

Намічено подальші дії

Намічено подальші дії
20 листопада відбулася селекторна нарада за участі керівників всеукраїнських профспілок і територіальних профоб'єднань, в тому числі й Федерації профспілок Кіровоградської області, у регіональних філіях ПАТ «Укртелеком».IMG-dea9cf53df233e246cbef4d84cc18360-V e52ad

Було підбито підсумки співпраці профспілок з центральними органами виконавчої влади за період, що минув після проведення Всеукраїнської профспілкової акції протесту 17 жовтня ц.р., а також обговорено подальші кроки, спрямовані на максимальне виконання вимог її учасників.

Голова ФПУ Григорій Осовий зазначив, що після зустрічі з членами Уряду відразу після акції 17 жовтня, були дані доручення міністерствам та Центральним органам виконавчої влади щодо необхідності проведення зустрічей з профспілками і до 15 листопада ц.р. міністерства мали поінформувати КМУ про результати таких зустрічей. Всього було надано 32 доручення Прем'єра та Першого віце-прем'єр-міністра України, по більшості з них вже відбулись зустрічі, зокрема у освітян, держслужбовців, працівників культури, газових господарств, геодезії і геології, Профспілка вугільників зустрілась з Прем'єр-міністром В.Гройсманом. На жаль, Міністерство охорони здоров'я не провело зустрічі з профспілками, допоки не відбулися зустрічі у Мінагрополітики з працівниками лісового господарства, в Мінекономрозвитку, Мінінфраструктури тощо. Але вони мають неодмінно відбутись.

 

Обмін ролями пройшов успішно

Обмін ролями пройшов успішноDSC04043 - копия 5c34e
Цьогорічний День студента у ДВНЗ «Кіровоградський будівельний коледж» відзначили по-особливому. Крім традиційного студентського самоврядування, коли викладачі і студенти обмінюються ролями, додалася родзинка: викладацький склад взяв участь, замість дітей у спортивно-розважальному заході – квесті. DSC04046 - копия c8683Це дійство варто було подивитися – як дорослі - строгі викладачі переносили у роті на спагетині макарони, проходили із зав'язаними очима певною територією, досягали цілі, граючи у дартс, прокочували кульку лабіринтами...DSC04048 - копия a6a45
Чим займалися того дня студенти? «Були у ролі дорослих, - розповідає голова студпрофкому Наталія Кур'янова. Вони зайняли всі посади, включаючи директора, заступника, заввідділеннями, викладачів, вахтерів, секретарів. Як годиться, вели пари, читали лекції, запитували «студентів». За відгуками студентів, виконувати ці ролі було непросто й відповідально. Крім того, студенти цього дня займалися благочинністю».
Яким цей день був для викладачів? DSC04063 - копия d7552«Роль студента для кожного викладача, який працює з молоддю, є постійною, - зазначила заступник директора з навчально-виховної роботи Інна Чернишова. – Студентські роки залишаються незабутніми, і поринути ще раз у чудове минуле, у юні роки – це добре. Побути у статусі студентів для викладачів корисно, аби бути ближчими до молоді, не переставати розуміти її.DSC04074 - копия 3f7cb Загалом день студентського самоврядування у коледжі - традиційний, коли закладом керують студенти, а викладачі придумують розваги для студентів, готують урочистості, концертну програму, вітальні листівки. Студенти, залучивши батьків, приготували різні солодощі, поробки, кошти від реалізації яких пішли на підтримку дітей з особливими потребами. DSC04073 - копия 2dd82Якщо в цілому брати День студента, то це свято є вагомим для молоді. Студенти можуть проявити себе, розкрити свої здібності і разом з тим мають змогу трішки побути у дорослому житті, відчути відповідальність. Все це у нас відбувається за наказами, і всі рішення, які приймають студенти, є чинними. Чим ще особливий цей день? DSC04069 - копия e6b69За рішенням студентської профспілки, обласної організації профспілки працівників будівництва провели чудовий квест для викладачів, які не просто відпочивали, а намагалися пробувати себе у командній роботі. Результати показали, що викладачі коледжу – це єдина команда, яка працює для того, щоб дати і якісну освіту, і щоб перебування у стінах закладу молоді запам'яталося. І викладачі довели, що вони не відриваються від студентів».DSC04041 - копия 4f494DSC04051 - копия 56feaDSC04076 - копия 849c3DSC04058 - копия 462c5
Автор і організатор квесту – голова ФСТ «Спартак», заступник голови Молодіжної ради ФПО Олексій Коваленко. На його думку, це було чудове свято для викладачів. Відірватися від буднів, змінити вид діяльності й пірнути у студентський вир – це здорово. Тим паче, ці квести універсальні, розраховані на командну роботу, тут немає різниці чоловік це чи жінка, вікових обмежень – усі можуть на деякий час стати молодими.DSC04078 - копия 5eede Усі дорослі студенти залишилися задоволені, отримали масу позитивних емоцій».
Григорій Святун,
голова обкому профспілки працівників
будівництва і промбудматеріалів.

 

Взяли курс на співпрацю


Відбулася зустріч заступника Голови ФПО Оксани Терлецької, головного фахівця ФПО Олександри Залевської, голови обкому профспілки працівників державних установ Віктора Федотова та голови Компаніївського РК профспілки працівників держустанов Орини Стецюк з головою Компаніївської ОТГ Олександром Маслюковим.DSC04003 - копия 8dccc
Керівник об'єднаної територіальної громади поділився своїми напрацюваннями, задумами, проблемами – старт новостворена ОТГ взяла добрий, тож є всі підстави очікувати добрих результатів. Олександр Маслюков представив свою дружну команду, з якою готовий рухатися обраним шляхом. Він вірить в об'єднання, у курс на децентралізацію влади.
Гості ознайомили очільника ОТГ з діяльністю профспілок, їхньою боротьбою за права працівників, з вимогами, які направлені після нещодавньої Всеукраїнської акції протесту профспілок до Уряду та Верховної Ради України – вони зараз на реагуванні. Особливий акцент представники профспілок зробили на укладанні колективного договору – захисному документі працюючих, його можливостях та домовилися про подальшу співпрацю ФПО із ОТГ.

Марія Іванова

 

Практика застосування трудового права

Практика застосування трудового праваIMG-3f34883bdba4584ceb25cb2d55aef6da-V - копия 296ee
У Кіровоградському будівельному коледжі відбулося незвичне заняття щодо практики застосування трудового права. Заняття провела заступник Голови Федерації профспілок області, юрист Оксана Терлецька. Ось що вона розповіла студентам – майбутнім менеджерам.
- Після закінчення коледжу кожен з вас буде намагатись йти працювати за фахом. На сьогодні, на жаль, із працевлаштуванням дуже важко, особливо на Кіровоградщині. Підхід у роботодавців до пошуку для себе підходящих працівників дуже відповідальний. Тому перш за все, для Вас, як майбутніх уже працівників хочу акцентувати свою увагу ось на чому.
З 1 січня 2015 року приймають на роботу за новими правилами. Внесено зміни до статті 24 КЗпП України, яка регламентує укладення трудового договору, зокрема ч.3 викладена в наступній редакції: «Працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення до фіскальної служби про прийняття працівника на роботу.
Зміни до статті 24 КЗпП України містять норму про те, що роботодавець повинен повідомити відповідний фіскальний орган виконавчої влади про прийняття працівника на роботу в установленому порядку. Без вказаного повідомлення роботодавцеві заборонено допускати працівника до роботи. Цю норму також слід застосовувати у разі прийняття співробітника на роботу за сумісництвом.
У разі порушення цієї норми, роботодавець наражає себе на сплату штрафу.
Сьогодні це дуже прозоро, тому доступ до електронних реєстрів мають Державна служба з питань, яка моніторить ситуацію і має право накласти штраф на такого роботодавця.
Немаловажно щоби посада, на яку Вас приймають на роботу відповідала Класифікатору професій і посад і мала відповідний код професії. Чому? Тому, що це в подальшому вплине на призначення Вашої пенсії, а можливо і пільг і гарантій, які стосуються цієї професії. Якщо посада не відповідає назві у Класифікаторі, то Пенсійний фонд не зараховує цей період роботи до пенсійного стажу. І це також є порушенням з боку роботодавця.
Хочу нагадати, що запис до трудової книжки вноситься роботодавцем не пізніше 5-ти робочих днів з дати прийняття на роботу. І цей запис повинен відповідати змісту наказу про прийняття на роботу з посиланням на статтю Кодексу законів про працю. Взагалі, з кожним записом до трудової книжки працівники повинен бути ознайомлений обов'язково, а також і з записами в особовій справі.IMG-80155792b24716fe9ec7a1e96d8a51a8-V - копия c54e6
При прийнятті на роботу обов'язково Ви маєте бути ознайомлені з:
- Правилами внутрішнього трудового розпорядку;
- Колективним договором, укладеним на підприємстві;
- Посадовою інструкцією;
- Наявністю шкідливих умов праці;
- ПРОВЕСТИ ІНСТРУКТАЖ З ОХОРОНИ ПРАЦІ.
Проте, сьогодні більше проблем виникає при розірванні трудового договору. На жаль, реформи, які відбуваються в державі як правило призводять до масових скорочень робочих місць і порушень при звільненні працівників.
Ось останній приклад, пов'язаний із представництвом у суді працівника, яку незаконно звільнили з обласної телерадіокомпанії. Власником прийнято рішення про реформування підприємства, яке потягло скорочення більше половини працюючих.
Не було проведено консультації з первинною профспілковою організацією, якій мали надати причини, підстави та кількість працівників, які підлягають скороченню. За законодавством, ст.22 Закону Про профспілки передбачає вчинення роботодавцем цих заходів за 3 місяці до намічуваного скорочення працівників.
Скорочення працівників поширилось не на весь трудовий колектив, а вибірково, на його частину.
Суттєвим порушенням є те, що повідомлення про майбутнє вивільнення за скороченням, не містить конкретної дати звільнення, в той час як законодавством ця вимога є обов'язковою. Разом із повідомленням про майбутнє вивільнення роботодавцем має бути запропонована інша посада, яку працівник може виконувати за станом здоров'я, чого не було зроблено.
Не враховано переважне право працівниці залишення на роботі. Працівниця, якій ми допомагаємо в суді, має 2 малолітніх дітей і є єдиним утримувачем у сім'ї. До речі, таке право мають вагітні жінки, жінки, які виховують дитину-інваліда, одинокі матері. Перелік таких категорій міститься у статті 42 КЗпП України.
Профспілковий комітет, зважаючи на вказані порушення, не дав згоди на звільнення працівниці. Проте, роботодавець визнав відмова профкому необґрунтованою і звільнив працівницю. Та звернулася до суду про поновлення її на роботі і з травня до теперішнього часу йде судовий розгляд цієї справи.
Звичайно, зважаючи на діючу судову систему, великих сподівань на позитивне рішення у першій інстанції немає, але ж авторитет роботодавця допущеними порушеннями підірвано непрофесійними діями юрисконсульта цього підприємства.
Я вже не говорю про те, якої моральної шкоди нанесено працівниці, яка 20 років віддала своїй роботі, мала нагороди за сумлінну працю, визнавалась одним з кращих фахівців, а в кінцевому результаті є незаконно звільненою і вимушена в судах доказувати свою правоту і захищати себе. Але ми не опускаємо руки, до кінця будемо захищати її, якщо треба дійдемо і до Європейського суду.
На завершення Оксана Терлецька запропонувала інший формат спілкування зі студентами. Вона підготувала тести. Кожен мав 10 хвилин на опрацювання відповідей, а потім разом проаналізували правильність відповідей. Отже, кожен міг сам оцінити свої знання і готовність до самостійної праці.

 

Навіщо потрібні такі депутати?

Навіщо потрібні такі депутати?
У Світловодській міській раді склалася надзвичайна ситуація: три управління, а це близько сотні чоловік, залишилися без зарплати.
Що ж відбувається? У зв'язку зі змінами в законодавстві до постанови КМУ «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» з травня ц. р. змінилися розміри посадових окладів від 30 до 70 відсотків працівників органів місцевого самоврядування. Отже, виникла необхідність збільшити фонд оплати праці, щоб забезпечити виплату зарплати працівникам у повному обсязі. Здавалося, це простіше простого: зібратися місцевим обранцям на сесію і проголосувати за виділення коштів, тобто виконати свої зобов'язання перед виборцями. Та, як кажуть, не тут то було. Депутати ігнорують повідомлення про сесію і спокійно займаються своїми справами, іншими словами, чхають на працівників, які надають соціальні та адміністративні послуги населенню міста, в т. ч. інвалідам, самотнім пенсіонерам, особам, які перебувають у складних життєвих обставинах, переселенцям, багатодітним сім'ям, дітям-сиротам та іншим фізичним особам і юридичним установам, а самі стали заручниками штучної ситуації.
Найприкріше, що у міському бюджеті необхідні кошти є, але депутати не дають згоди на збільшення витрат за ст. «Заробітна плата». Їхня позиція може потягнути іншу проблему: у зв'язку із недостатнім фінансуванням виникла заборгованість із зарплати працівникам бюджетних установ. І це при тому, що, завдяки у т. ч. й зусиллям виконавчого апарату, фактичні надходження до бюджету постійно зростають.
Працівники міської ради не беруть участі у будь-яких політичних протистояннях і для них залишається незрозумілим, чому депутати, тобто слуги народу, не приймають рішення про виділення коштів на зарплату відповідно до законодавства? Чому, перебуваючи у статусі кандидатів у депутати, вони заграють з народом на всі лади і засипають щедрими обіцянками, а потім різко відриваються від землі та електорату, тобто самоусуваються від роботи, до якої вони так натхненно рвалися?
Як посадові особи вони не мають права на страйк. Але при відсутності зарплати будуть змушені йти у вимушені відпустки без збереження зарплати. А це призведе до погіршення якості послуг, які надаються населенню. Та очевидно, це анітрохи не обходить так званих виразників інтересів народу.
У працівників, які опинилися у пастці політичного протистояння, виникає цілком резонне запитання: а навіщо взагалі потрібні депутати, зокрема Світловодської міської ради? Якщо їм, вибачте, до лампочки проблеми міста і його мешканців, якщо вони ховаються від спілкування, не звітують перед виборцями? 19 депутатів, а це більшість, стали в позу і ще у квітні звернулися із претензіями до міського голови Валентина Козярчука, мовляв, той нічого не робить, а тільки піариться, саботує колегіальні рішення депутатів, занедбав місто, і заявили, що відмовляються ходити на сесії. Мабуть, вони забули, що давно вийшли із віку дошкільнят. Бо якби почувалися дорослими, то діяли б відповідно до обов'язків депутата, присяги і не прогулювали сесії, а озвучували свої претензії відкрито – дивись, і з'ясувалося б, хто у які ігри грає. А півроку не ходити на сесії, це не те, що не по-дорослому, а по- свинськи. Виходить, депутати прийшли у міську раду не працювати, а плести інтриги.
Цікавим є питання, на якій основі об'єдналися: політична партія «Опозиційний блок», ВО «Батьківщина», блоки Петра Порошенка «Солідарність», партії пенсіонерів, радикальної партії? Чи не забагато для міської ради при 34 депутатів мати більше 10 фракцій у раді? Де тут може бути сумлінне виконання обов'язків, про які говорять депутати? Це ігри на межі «фолу», коли вони є учасниками цієї акції – страйку. А за це є відповідальність аж до кримінальної – за заклик до непокори владі. І в цьому беруть участь члени виконкому.
Вражаючим є склад депутатів і виконкому міської ради: на кожного директора (установи, підприємства) по одному непрацюючому чи пенсіонеру. Що вони шукають у міській раді? У крайньому разі не шляхи виконання доручень виборців...
У травні мер умовив двох депутатів і ті відкликали свої підписи із Звернення. Тоді вдалося провести сесію та вирішити багато питань. На тому зібрання припинилися. Незважаючи на бойкот більшості депутатів, команда мера працює і має результати. За підсумками роботи на 1 жовтня Світловодськ вийшов на перше місце в області за соціально-економічними показниками. На рахунку міської ради є майже 20 млн. грн., тож могли ще зробити багато: і дороги відремонтувати, і фонтан запустити улітку, але купка людей, мабуть, танцюючи під чиюсь дудку, вирішує по-своєму: чим гірше для міста, тим краще для них. На сьогодні зібралося чимало нагальних питань, наприклад, затвердження тарифів на тепло, на пасажирські перевезення, на вивезення сміття, та вони зависли у повітрі. Поки що ситуація у Світловодську керована, але якщо бойкот депутатів не припиниться, місто підійде до колапсу.
Знаючи цю ситуацію, обком профспілки працівників держустанов вирішив провести зустріч первинної профорганізації виконавчого апарату із керівниками фракцій політичних партій, аби почути пояснення, чому вони ігнорують засідання сесій і не приймають доленосних рішень. Із кожним була домовленість по телефону про зустріч – і... з'явилося лише двоє депутатів, із тих, хто завжди бере участь у сесіях.
Напружує ця ситуація і мера, який готовий прозвітувати про зроблене у будь-якій аудиторії. А чому ж не звітують депутати , а тільки надувають щоки й ведуть кулуарні розмови?
Що робити далі? Як розплутувати цей депутатський клубок, як достукатися до свідомості обранців? Найперше, обком профспілки звернувся до голів партій, аби ті могли вплинути на своїх однопартійців у низинці. По-друге, доніс інформацію до керівників області, з тим, аби ті дали оцінку діям депутатів. Виявляється, у шкалі оцінювання такої низької оцінки немає. А далі все залежить від виборців – вони мають вимагати звітів від депутатів по округах, розпочати збір підписів про їхнє відкликання. Раз обранці не виконують свої обов'язки, значить їм не місце у депутатських кріслах. Іншого способу поставити на місце депутатів-прогульників немає. Щоправда, якщо це допоможе справі, можна запозичити досвід колег із Черкаської області і вдатися до силових методів.
Думаю, ця депутатська гра має стати добрим уроком на недалеке майбутнє – навчить думати, за кого віддавати свої голоси на виборах. Рано чи пізно працівники зарплату отримають, а депутати після такої поведінки втратять авторитет остаточно, а чимало із них уже «нагострили лижі» балотуватися у Верховну Раду України. Чи місце їм там? До речі, обком профспілки звернувся до голови Верховної Ради України з проханням вплинути на «удільних князьків», які перейшли усі межі у своїй... бездіяльності.
Віктор Федотов,
голова обкому профспілки працівників державних установ