Соціальний діалог та соціальне партнерство Федерація профспілок Кіровоградської області http://fpo.kr.ua/index.php?option=com_content&view=category&id=54&Itemid=58&lang=uk Thu, 28 Mar 2024 19:37:45 +0000 Joomla! 1.5 - Open Source Content Management uk-ua ТЕРИТОРІАЛЬНА УГОДА http://fpo.kr.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=1621%3A2023-12-18-12-20-45&catid=54%3A2012-05-31-10-47-14&Itemid=58&lang=uk http://fpo.kr.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=1621%3A2023-12-18-12-20-45&catid=54%3A2012-05-31-10-47-14&Itemid=58&lang=uk ТЕРИТОРІАЛЬНА УГОДА
між Кіровоградською обласною державною адміністрацією, Кіровоградським обласним об'єднанням організацій роботодавців та Федерацією профспілок Кіровоградської області
на 2020-2022 роки
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Територіальна угода (далі – Угода) укладена на тристоронній основі між Кіровоградською обласною державною адміністрацією, Кіровоградським обласним об'єднанням організацій роботодавців, Федерацією профспілок Кіровоградської області (далі – сторонами) відповідно до Конституції України, законів України «Про колективні договори і угоди", "Про соціальний діалог в Україні", Генеральної угоди, з метою забезпечення збалансованості інтересів працівників, роботодавців та влади, удосконалення економічних, виробничих,соціально-трудових відносин, поліпшення якості життя, підвищення добробуту і поліпшення умов життєдіяльності населення області та збереження злагоди у суспільстві.
Сторони визнають повноваження одна одної і зобов'язуються у співпраці дотримуватись взаємоповаги до інтересів партнерів, паритетності представництва, рівноправності сторін, взаємної відповідальності і конструктивності в ході виконання даної угоди та при внесені змін чи доповнень до неї.
Сторони визнають Угоду як правовий акт соціального діалогу з узгодженими нормами діяльності Сторін, що визначають їх позиції і зобов'язання в межах своїх повноважень.
Угода набирає чинності з дня її підписання і діє до укладення нової, або перегляду цієї Угоди.
У період дії Угоди Сторони можуть, за взаємною домовленістю, вносити до неї зміни і доповнення.
За 3 місяці до завершення строку, на який укладено Угоду, Сторони розпочинають переговори з укладення Територіальної угоди на новий строк. У разі коли переговори з укладення Угоди на новий строк не завершені протягом 3 місяців, її дія продовжується на строк переговорів, який визначається Сторонами.
Угоду укладено на 2020-2022 роки
Угода набирає чинності з дня її підписання і діє до укладення нової, або перегляду цієї Угоди.
У період дії Угоди Сторони можуть, за взаємною домовленістю, вносити до неї зміни і доповнення.
За 3 місяці до завершення строку, на який укладено Угоду, Сторони розпочинають переговори з укладення Територіальної угоди на новий строк. У разі коли переговори з укладення Угоди на новий строк не завершені протягом 3 місяців, її дія продовжується на строк переговорів, який визначається Сторонами.
У випадку реорганізації Сторін, які підписали Угоду, повноваження і зобов'язання щодо виконання норм Угоди переходять до правонаступника.
Зміни до Угоди вносяться після попередніх переговорів, за взаємною згодою сторін.
РОЗДІЛ І
РОЗВИТОК ЕКОНОМІКИ І ВИРОБНИЦТВА ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА, ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЗРОСТАННЯ ПРОДУКТИВНОЇ ЗАЙНЯТОСТІ, ЗБЕРЕЖЕННЯ ТА СТВОРЕННЯ РОБОЧИХ МІСЦЬ
Сторони вважають, що головною метою соціально-економічного розвитку області є забезпечення конкурентоспроможності й інноваційної спрямованості економіки на основі модернізації, розвитку інновацій, підвищення експортного потенціалу, виведення на зовнішні ринки продукції з високою часткою доданої вартості, а також підвищення рівня зайнятості, якості життя та добробуту населення області.
Сторони домовилися:
1). забезпечувати захист інтересів місцевих товаровиробників та сприяти їм в розробці і реалізації сучасних інвестиційних проектів, розвитку зовнішньоекономічної діяльності, налагодженні нових господарських зв'язків, розміщенні державних замовлень на виробництво, розгортанні кооперативних зв'язків між підприємствами-товаровиробниками на внутрішньому ринку області;
2). об'єднати зусилля у напрацюванні спільної позиції та здійснювати підготовку звернень до центральних органів влади щодо розв'язання проблемних питань в економічній і соціальній сферах області на загальнодержавному рівні;
3). під час розробки Програми економічного і соціального розвитку області на відповідний рік, Стратегії розвитку Кіровоградської області на 2021-2027 роки та стратегій розвитку громад на середньостроковий період, формування проектів місцевих бюджетів на відповідний рік враховувати позиції Сторін щодо основних напрямів розвитку галузей економіки та соціальної сфери області;
4). здійснювати оперативне виявлення проблемних питань та причин, що перешкоджають ефективній виробничо-економічній діяльності місцевих товаровиробників та сприяти вчасному їх розгляду, а при потребі розробляти та вносити пропозиції до центральних органів виконавчої влади щодо їх вирішення;
5). у межах компетенції та визначених чинним законодавством повноважень сприяти реалізації в області державної політики зайнятості, зниження рівня безробіття, ефективного використання трудових ресурсів, здійснення заходів, передбачених програмою зайнятості населення Кіровоградської області;
6). сприяти формуванню регіонального замовлення на підготовку фахівців та робітничих кадрів з урахуванням потреб ринку праці;
7). вживати попереджувальні заходи з недопущення масового необґрунтованого вивільнення працівників підприємств, безпідставного скорочення робочих місць;
8). у разі виникнення об'єктивних причин, через які неминучі звільнення працівників за ініціативою роботодавця, проводити попередні консультації з виборними профспілковими органами, письмово попереджувати їх не пізніше, ніж за три місяці до зазначених дій, з економічним обґрунтуванням та з переліком розроблених заходів щодо забезпечення зайнятості працівників, які підлягають вивільненню, або проведення професійної перепідготовки і підвищення кваліфікації працівників у період їх неповної зайнятості та працівників, які перебувають під загрозою вивільнення;
9). вживати заходи щодо недопущення використання найманої праці без належного оформлення трудових відносин, створювати сприятливі умови для легалізації виплати заробітної плати, проводити інформаційно-роз'ясню-вальну роботу про ризики та негативні наслідки нелегального працевлаштування;
10). розробляти спільні дієві заходи, спрямовані на вдосконалення соціальної політики та запобігання відтоку трудових ресурсів з регіонального ринку праці за рубіж, інші регіони України;
11). сприяти працевлаштуванню випускників професійно-технічних та вищих навчальних закладів, а також громадян, які нездатні на рівних умовах конкурувати на ринку праці і потребують соціального захисту, а саме : інвалідів, жінок, молоді;
12). спрямовувати зусилля на удосконалення системи професійної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації, професійного навчання працівників та професійної орієнтації населення, умов здійснення наставництва шляхом впровадження дуальної форми здобуття освіти, створення та розвитку центрів професійного навчання при організаціях роботодавців/підприємствах, впровадження та стимулювання системи наставництва на виробництві.
2. Обласна державна адміністрація зобов'язується:
1). забезпечувати ефективне використання природних, трудових і фінансових ресурсів;
2) залучати Сторони роботодавців та профспілок до участі у розробці проектів програми економічного і соціального розвитку області на відповідний рік, стратегії розвитку Кіровоградської області на 2021-2027 роки та забезпечувати їх виконання;
3). під час розробки програм економічного і соціального розвитку області на відповідні роки передбачати реалізацію конкретних заходів, які сприятимуть сталому розвитку бізнесу;
4). здійснювати заходи, у межах повноважень, по посиленню мотивації населення до легальної зайнятості та підвищення державних гарантій в оплаті праці, зокрема, шляхом проведення на постійній основі інформаційно-роз'яснювальної роботи щодо переваг легальних трудових відносин, підвищення ефективності державного нагляду та контролю за дотриманням законодавства про працю та зайнятість населення;
5). реалізовувати державну політику у сфері промисловості, сприяти:
створенню умов для поширення кооперації між суб'єктами малого та середнього підприємництва та великими підприємствами;
введенню в дію нових потужностей на промислових підприємствах області, відновленню роботи підприємств, що призупинили діяльність;
збільшенню кількості інноваційно-активних підприємств, освоєнню нових видів продукції та впровадженню нових технологій;
зменшенню кількості збиткових підприємств усіх форм власності;
6). сприяти активізації інвестиційної діяльності підприємств області щодо залучення різних джерел інвестиційних ресурсів з метою реалізації соціально значущих для області інвестиційних проектів, а також на впровадження нових технологій та технічне переобладнання підприємств;
7). аналізувати підсумки роботи галузей економіки області, підприємств і організацій всіх форм власності та в межах своїх повноважень вживати заходи щодо поліпшення їх діяльності;
8). систематично здійснювати аналіз причин зупинення роботи підприємств, зменшення обсягів виробництва і послуг та порушувати перед органами, уповноваженими управляти ними, питання про вжиття заходів щодо поліпшення їх діяльності;
9). забезпечувати реалізацію державної регуляторної політики. розробляти прозорі та ефективні заходи підтримки суб'єктів господарювання, діяльність яких відповідає пріоритетним напрямам розвитку економіки області або має важливе соціальне спрямування;
10). створювати умови для розвитку підприємств малого і середнього бізнесу та індивідуального підприємництва, становлення в них колективно-договірних відносин;
11). забезпечити опрацювання та врахування пропозицій організацій профспілок та роботодавців під час визначення проблемних питань розвитку області та їх розв'язання на регіональному і державному рівнях;
12). сприяти насиченню продовольчого ринку області товарами місцевого виробництва;
13). забезпечити, в межах повноважень, здійснення контролю за діяльністю керуючих санацією підприємств в частині виконання умов трудового законодавства, колективних договорів, положень Генеральної, галузевих, територіальної угод;
14). забезпечити гласність вибору підрядних організацій для будівництва об'єктів за конкурсом;
15). рекомендувати органам місцевого самоврядування у межах чинного законодавства передбачати в місцевих бюджетах кошти на забезпечення функціонування підприємств, що виробляють та/або надають житлово-комунальні послуги.;
16). вживати заходи щодо проведення своєчасних та в повному обсязі розрахунків з підприємствами, організаціями за виконані роботи, надані послуги відповідно до укладених договорів, замовниками яких є місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування та бюджетні установи, що утримуються за кошти місцевих бюджетів;
17). вживати заходів щодо запобігання банкрутству підприємств, що мають стратегічне значення для держави і області, з урахуванням положень Закону України «Про державну допомогу суб'єктам господарювання»;
18). з метою зменшення професійно-кваліфікаційного дисбалансу на ринку праці проводити систематичну профорієнтаційну роботу, спрямовану на вибір професій, які користуються попитом на ринку праці області;
19). надавати пропозиції щодо формування державного замовлення на підготовку фахівців та робітничих кадрів з урахуванням потреб ринку праці;
20). вживати заходів щодо сприяння забезпеченню молоді першим робочим місцем, стимулювання створення роботодавцями додаткових робочих місць для соціально незахищених верств населення;
21). рекомендувати органам місцевого самоврядування передбачати в місцевих бюджетах видатки для фінансування організації громадських робіт для безробітних громадян;
22). вживати заходи для створення нових робочих місць, у тому числі за рахунок розширення форм застосування праці у сфері громадського обслуговування населення;
23). інформувати Сторони Угоди про стан реалізації програми зайнятості населення Кіровоградської області, у разі надходження письмового запиту;
24). складати баланс трудових ресурсів області, попиту і пропозиції робочої сили на підприємствах, їх професійної спрямованості і рівня кваліфікації працівників, відповідно до тенденцій демографічного розвитку області та інформувати про це Сторони.
25). з метою вжиття заходів щодо запобігання різкому зростанню безробіття, під час масового вивільнення працівників створювати спеціальні комісії у порядку, визначеному постановою Кабінету Міністрів України від 22.04.2013 №305 «Про затвердження Порядку утворення спеціальних комісій для вжиття заходів щодо запобігання різкому зростанню безробіття під час масового вивільнення працівників».
3. Сторона роботодавців зобов'язується:
1). вживати заходи щодо сприяння роботодавцям у прискоренні оновлення основних засобів з метою підвищення конкурентоспроможності підприємств, створення сучасних робочих місць та залучення інвестицій шляхом використання всіх джерел інвестиційних ресурсів;
2). сприяти впровадженню альтернативних джерел енергозбереження та енергозберігаючих технологій на виробництві;
3). рекомендувати роботодавцям систематично розробляти заходи щодо підготовки і підвищення кваліфікації кадрів, у тому числі безпосередньо на виробництві, поширювати професійні знання та досвід;
4). сприяти роботодавцям в організації та проведенні виробничого навчання та виробничої практики для учнів установ професійно-технічної освіти та студентів вищих навчальних закладів відповідно до укладених договорів між підприємствами та установами освіти. Поширювати в середовищі роботодавців інноваційні форми та передовий довід з організації виробничого навчання;
5). здійснювати моніторинг відносно своєчасного надання роботодавцями інформації територіальному центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції облдержадміністрації, про потребу у працівниках та про наявність вакансій, а також про можливе зупинення (скорочення) виробництва;
6). опрацьовувати з роботодавцями питання включення до колективних договорів умов про:
виділення коштів на професійну підготовку або перепідготовку робочих кадрів;
запровадження програм та міжнародних стандартів соціальної відповідальності бізнесу.
4. Профспілкова сторона зобов'язується:
1). всебічно сприяти реалізації в області економічних реформ, додержанню чинного законодавства, норм і положень Генеральної, Територіальної, галузевих угод та колективних договорів на підприємствах;
2). проводити моніторинг законодавства України з визначеної Угодою сфери питань та вносити пропозиції до центральних органів влади щодо його вдосконалення, виходячи з практики територіального застосування;
3). забезпечити активну участь членів профспілок у заходах, спрямованих на подолання наслідків економічної кризи, та її упередження виникнення в подальшому, підвищення якості продукції та продуктивності праці, раціонального використання економічних та технологічних ресурсів;
4). у випадках ліквідації, реорганізації, банкрутства підприємств забезпечити захист прав і гарантій працівників, своєчасне їх звернення до суду;
5). завчасно інформувати соціальних партнерів про заплановані заходи профспілок, які можуть вплинути на виробництво, у тому числі щодо проведення масових акцій протесту (мітинги, демонстрації, пікетування, страйки, тощо);
6). брати участь у підготовці пропозицій та формуванні проектів програми економічного і соціального розвитку області на відповідний рік та стратегії розвитку Кіровоградської області на 2021-2027 роки, забезпечувати їх реалізацію;
7). вживати заходів для підтримки:
- осіб перед пенсійного віку;
- жінок, які мають двох і більше дітей;
8). вимагати від роботодавців укладання колективних договорів на підприємствах усіх форм власності, в яких передбачати заходи щодо розвитку виробництва, підвищення його ефективності та конкурентоспроможності. Інформувати Головне управління Держпраці у Кіровоградській області про ухилення від участі у переговорах щодо укладення чи доповнення колективних договорів, угод або порушення і невиконання колективних договорів;
9). надавати безкоштовну юридичну допомогу працівникам, трудовим колективам, проводити навчання профактиву, працівників господарських органів з питань чинного законодавства, що регулює соціально-економічні, виробничі та трудові відносини;
10). запобігати фактам необґрунтованого (без попереднього узгодження з виборними профспілковими органами), вивільнення працівників на підприємствах;
11). здійснювати громадський контроль за додержанням законодавства з питань праці та зайнятості (працевлаштування на роботу, звільнення, скорочення чисельності штату працівників, надання пільг та гарантій у процесі вивільнення реорганізації, ліквідації підприємств);
12). вживати дієвих заходів щодо підвищення престижності робітничої професії на підприємствах;
13). інформувати працівників підприємств про зміни законодавства з питань праці та зайнятості.

]]>
pravo@host.kr.ua (admin) Соціальний діалог та соціальне партнерство Mon, 18 Dec 2023 12:17:45 +0000
ТЕРИТОРІАЛЬНА УГОДА між Кіровоградською обласною державною адміністрацією, Кіровоградським обласним об'єднанням організацій роботодавців та Федерацією профспілок Кіровоградської області на 2020-2022 роки http://fpo.kr.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=1494%3A-2020-2022-&catid=54%3A2012-05-31-10-47-14&Itemid=58&lang=uk http://fpo.kr.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=1494%3A-2020-2022-&catid=54%3A2012-05-31-10-47-14&Itemid=58&lang=uk ТЕРИТОРІАЛЬНА УГОДА
між
Кіровоградською обласною державною
адміністрацією,
Кіровоградським обласним об'єднанням
організацій роботодавців
та Федерацією профспілок Кіровоградської
області
на 2020-2022 роки
м. Кропивницький
2020

]]>
pravo@host.kr.ua (admin) Соціальний діалог та соціальне партнерство Mon, 13 Feb 2023 09:13:40 +0000
ОБЛАСНА ТРИСТОРОННЯ УГОДА ПРО ЗАЙНЯТІСТЬ ТА РОБОЧІ МІСЦЯ "Підвищення рівня зайнятості - ключ до посилення соціального захисту населення шляхом зростання економіки" http://fpo.kr.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=993%3A--------q-----------q&catid=54%3A2012-05-31-10-47-14&Itemid=58&lang=uk http://fpo.kr.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=993%3A--------q-----------q&catid=54%3A2012-05-31-10-47-14&Itemid=58&lang=uk
м. Кіровоград                                                                             19 вересня 2012 року
Кіровоградська обласна державна адміністрація, обласне об'єднання організацій роботодавців та Федерація профспілок області (далі - Сторони Угоди), спираючись на Національну тристоронню угоду про зайнятість та робочі місця, підписану 01 червня 2012 року, обласну програму "Центральний регіон - 2015", затверджену рішенням обласної ради від 28 грудня 2011 року № 231, та Програму зайнятості населення Кіровоградської області на 2012-2014 роки, схвалену розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 19 березня 2012 року № 152-р,
усвідомлюючи необхідність створення умов для забезпечення реалізації конституційного права на працю та достатній життєвий рівень, збереження та розвитку трудового потенціалу, поліпшення соціально-трудових відносин та колективно-договірного їх регулювання між роботодавцями та працівниками;
визнаючи, що пріоритетним завданням у сфері зайнятості є підвищення ефективності економіки, поліпшення інвестиційного клімату, створення нових, збереження та легалізація існуючих робочих місць, як головних чинників зміцнення конкурентоспроможності Кіровоградських виробників;
прагнучи розвивати соціальний діалог з метою забезпечення соціального захисту і підвищення добробуту в області та країні, уклали наступну Угоду.
I. Мета укладення Угоди
Метою укладення цієї Угоди є визначення та реалізація збалансованих заходів, які сприятимуть стимулюванню зростання економіки області, розширенню сфери застосування праці, підвищенню рівня зайнятості та реалізації права громадян на гідну працю, збереженню та розвитку трудового потенціалу Кіровоградщини.
II. Принципи реалізації Угоди
Сторони Угоди домовились про необхідність консолідації зусиль на формуванні та реалізації регіональної політики зайнятості, спрямованої на:
неухильне дотримання Сторонами Угоди законодавства України і обласних програм у сфері зайнятості та трудових відносин;

розвиток економіки, модернізацію виробництва з метою збільшення обсягів випуску конкурентоспроможної продукції;
створення максимально сприятливих умов для активної інвестиційної діяльності суб'єктів господарювання;
розширення кола науково-пошукових робіт, спрямованих на підвищення ефективності процесів управління трудовим потенціалом, регулювання його використання та розвитку;
сприяння розвитку середнього класу і стимулювання підприємницьких ініціатив та підвищення конкурентноздатності товаровиробників області;
збереження та розвиток трудового потенціалу, створення нових високотехнологічних робочих місць;
збільшення рівня зайнятості в різних видах діяльності, зокрема в сільському господарстві та промисловості, з метою зменшення соціальної напруги, викликаної безробіттям, особливо у монофункціональних містах;
легалізацію трудових відносин та посилення мотивації до легальної праці, мінімізацію тіньових схем у трудових відносинах;
сприяння розширенню сфери дії та охоплення працівників легальними формами зайнятості та загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням;
забезпечення високих стандартів та доступності навчання протягом життя, підвищення конкурентоспроможності та мобільності працівників на ринку праці.
III. Стратегічні завдання сторін Угоди щодо підвищення рівня зайнятості
Виходячи з мети та принципів, визначених Угодою, Сторони домовились спільно розробляти програмні заходи з метою реалізації таких стратегічних завдань:
1) створення сприятливих умов для збереження існуючих та створення нових робочих місць шляхом:
реалізації програм модернізації реального сектору економіки та підтримки конкурентоспроможності бізнесу та захисту інтересів місцевих товаровиробників;
подальшої дерегуляцїї підприємницької діяльності; розширення можливостей для кредитування бізнесу; створення сприятливих умов для залучення інвестицій;
2) сприяння розвитку малого та середнього підприємництва; підтримки самостійної зайнятості населення;
3) розширення внутрішньої кооперації серед підприємств області;
4) удосконалення договірного регулювання оплати праці, забезпечення зростання заробітної плати відповідно до росту продуктивності праці, запровадження міжнародних стандартів соціальної відповідальності бізнесу;
5) сприяння розширенню сфери застосування праці у сільській місцевості, в тому числі за рахунок розвитку фермерства, сімейного бізнесу, зеленого туризму, кластерних промислів, економічного стимулювання роботодавців, що створюють робочі місця в сільській місцевості;

6) у разі невідворотності скорочення штату дотримання критеріїв масових вивільнень та вжиття заходів щодо забезпечення зайнятості працівників, які підлягають вивільненню;

7) розширення сфери застосування праці громадського обслуговування населення, розвитку інфраструктури населених пунктів;
8) забезпечення взаємодії між ринком освітніх послуг та ринком праці шляхом здійснення підготовки спеціалістів відповідно до потреб галузей економіки області;
9) мотивація роботодавців до участі в підготовці навчальних програм, узгодження з ними освітніх і професійних стандартів; переорієнтація навчальних планів на збільшення частини практичного компонента; запровадження програм стажування на виробництві;
10) розробка заходів стимулювання роботодавців до забезпечення особі здобуття професійного досвіду через стажування та навчально-виробничу практику;
11) підвищення якості освітніх послуг, зменшення диспропорцій між професійно-кваліфікаційною структурою фахівців, підвищення якості підготовки випускників вищих навчальних закладів технічних спеціальностей;
12) подальший розвиток системи професійної орієнтації населення, у тому числі учнівської молоді, підвищення престижності та популяризації робітничих професій, подолання дефіциту кваліфікованих спеціалістів робітничих професій, стимулювання молоді до оволодіння цими професіями;
13) забезпечення професійної підготовки, перепідготовки та скорочення періодичності підвищення кваліфікації працівників з метою створення передумов для навчання протягом всього життя;
14) створення умов для забезпечення навчання технологічно-суміжним (інтегрованим) професіям;
15) підвищення якості послуг з підбору кадрів та пошуку роботи, які надаються органами державної влади та суб'єктами господарювання, в т.ч. шляхом скорочення строків працевлаштування молоді, яка отримала освіту, за рахунок налагодження співпраці між службами зайнятості, роботодавцями та навчальними закладами;
16) постійне проведення інформаційно-роз'яснювальної роботи щодо прав громадян на виплати зі страхових фондів та легалізації трудових відносин.
IV. Очікувані результати реалізації Угоди
Нові робочі місця покликані забезпечити не лише нову якість економічного зростання, але й підвищити продуктивність праці та сприяти збільшенню надходжень до фондів соціального страхування.
Структурні зміни у сфері зайнятості населення супроводжуватимуться професійно-кваліфікаційним перерозподілом робочої сили на ринку праці. Цей процес буде пов'язаний із здійсненням заходів, спрямованих, зокрема, на зменшення кількісно-якісних диспропорцій між попитом на робочу силу та її пропозицією, підвищення якості робочої сили, яка б відповідала потребам розвитку економіки та соціальної сфери, зменшення дефіциту кваліфікованих робітників, стимулювання створення робочих місць в інноваційно орієнтованих видах діяльності, підвищення мобільності робочої сили.

За результатами послідовної реалізації Угоди Сторонами очікується в 2017 році досягти таких показників розвитку регіонального ринку праці та зайнятості:
1) рівень зайнятості населення у віці 15-70 років - 61,5 %, в тому числі серед осіб працездатного віку - 68,7 %;
2) рівень охоплення професійним навчанням, підвищенням кваліфікації, перекваліфікації зайнятого та незайнятого населення становитиме 23 %;
3) зменшення обсягів тіньової зайнятості.
V. Взаємодія Сторін в рамках Угоди
Сторони домовилися, що будь-яка ініціатива однієї із Сторін, запропонована в рамках реалізації цієї Угоди, має бути обов'язково розглянута всіма Сторонами.
Консультації та узгодження позицій Сторін здійснюється в межах процедур, передбачених законодавством про соціальний діалог та Регіональною угодою між Кіровоградською обласною державною адміністрацією, обласними організаціями та об'єднаннями роботодавців, обласними (територіальними) організаціями профспілок та профспілковими об'єднаннями на 2010-2012 роки.
VI. Термін дії Угоди
Угода укладена строком на 5 років. Строк дії Угоди після закінчення автоматично продовжується на наступні 12 місяців, у разі якщо хоча б одна із Сторін не заявили про її припинення не пізніше ніж за місяць до закінчення строку дії Угоди.


Угода укладена у трьох примірниках, кожен з яких має однакову юридичну силу.


Голова Кіровоградської
обласної державної адміністрації                             С. Ларін


Голова правління
організації роботодавців
Кіровоградської області                                               П. Штутман


Голова Федерації
професійних спілок

Кіровоградької області                                                С. Петров

 

]]>
pravo@host.kr.ua (admin) Соціальний діалог та соціальне партнерство Thu, 06 Sep 2018 13:47:30 +0000
УГОДА про співпрацю між Федерацією професійних спілок Кіровоградської області та Соколівською сільською радою об’єднаної територіальної громади Кіровоградського району Кіровоградської області http://fpo.kr.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=992%3A2018-09-06-13-46-17&catid=54%3A2012-05-31-10-47-14&Itemid=58&lang=uk http://fpo.kr.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=992%3A2018-09-06-13-46-17&catid=54%3A2012-05-31-10-47-14&Itemid=58&lang=uk м. Кропивницький                                                         « 19 » вересня 2017 року
Федерація професійних спілок Кіровоградської області (далі - ФПО) в особі Голови ФПО Баланенка Максима Олексійовича, який діє на підставі Статуту ФПО, з однієї сторони, та
Соколівською сільською радою об'єднаної територіальної громади Кіровоградського району Кіровоградської області, (далі - ССР), в особі сільського голови об'єднаної територіальної громади Завірюхи Інни Григорівни, яка діє на підставі законів України „Про місцеве самоврядування в Україні», «Про добровільне об'єднання територіальних громад» та рішення першої сесії восьмого скликання Соколівської сільської ради Кіровоградського району Кіровоградської області від 26 грудня 2016 року №2, з іншої сторони (надалі разом іменовані - Сторони), прагнучи ефективної реалізації державної соціальної та економічної політики, регулювання трудових, соціальних, економічних відносин та усвідомлюючи взаємну зацікавленість і доцільність поєднання зусиль для вирішення соціально-економічних проблем ССР та захисту прав та інтересів її членів, зокрема об'єднаних у профспілки, уклали Угоду про співпрацю, яка базується на Законах України «Про добровільне об'єднання територіальних громад», «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про засади державної регіональної політики», «Про соціальний діалог», «Про профспілки, їх права та гарантії діяльності», «Про колективні договори і угоди» та Кодексом законів про працю.
Предметом цієї Угоди є співпраця в питаннях регулювання трудових, соціальних, економічних відносин, сприяння вирішенню соціально- економічних проблем ССР, підвищення рівня життя її членів, зокрема через колективно-договірні домовленості.
Сторони визнають повноваження одна одної і зобов'язуються дотримуватися принципів соціального партнерства.
Прийняті домовленості Сторін є обов'язковими до виконання. При здійсненні змін в структурі сторін, реорганізації окремих підприємств, повноваження та обов'язки щодо виконання норм Угоди переходять до правонаступників.
Положення Угоди діють безпосередньо і поширюються на всі суб'єкти, які знаходяться у сфері дії Сторін.
Основними напрямами співпраці Сторін є сприяння:
- здійсненню спільних дій по створенню умов для економічного і фінансового розвитку ССР за галузевим принципом діяльності;
- вдосконаленню соціальної та економічної політики ССР, реалізації її повноважень (власних і делегованих);

- реалізації програм, спрямованих на економічний розвиток і підвищення спроможності ССР;
- наданню методичної, правової та практичної допомоги підприємствам, організаціям, установам ССР у вдосконаленні систем оплати і охорони праці, колективно-договірного регулювання трудових відносин;
- збереженню цілісності галузевих організаційних ланок профспілок, їх організаційної структури, недопущенню необгрунтованої ліквідації первинних профспілкових організацій у процесі оптимізації мережі закладів бюджетної сфери;
- укладенню колективних договорів на всіх підприємствах і в організаціях, що діють на території ССР, відповідно до норм чинного законодавства, Генеральної, галузевих та територіальній угод, в тому числі про безготівкове перерахування членських профспілкових внесків.
Права Сторін Угоди:
Співпрацюючи в реалізації положень цієї Угоди Сторони мають право:
- створювати спільні робочі групи, комісії та запрошувати до участі у їх роботі незалежних експертів (за згодою);
- проводити наради та здійснювати підготовку пропозицій і документів;
- повідомляти про результати спільної роботи в засобах масової інформації;
- брати участь в роботі дорадчих та консультативних органах, створених, в разі потреби, Сторонами спільно або окремо;
- обмінюватися інформацією, необхідною для ефективного співробітництва Сторін.
Заключні положення
Сторони виконують зобов'язання за цією Угодою як безпосередньо, так і через суб'єктів внутрішньої організаційної структури.
Зміни і доповнення до цієї Угоди або припинення її дії здійснюється за взаємною згодою Сторін.
Сторони окремо визначають посадових осіб, які будуть відповідальними за взаємодію та реалізацію цієї Угоди.
Порядок перерахування профспілкових внесків в окремих випадках Сторони визначають додатковим документом.
У разі виникнення розбіжностей за цією Угодою, їх врегулювання здійснюється за взаємною згодою.
Кожна Сторона самостійно визначає порядок доведення змісту цієї Угоди до відповідних суб'єктів внутрішньої структури.
Угода набуває чинності з дати підписання і діє до укладення нової або перегляду норм цієї Угоди.

Цю Угоду укладено і підписано у двох примірниках, які мають однакову юридичну силу і зберігаються у кожної із Сторін.
Підписи Сторін:
Федерація професійних спілок Кіровоградської області
25006, м. Кропивницький, вул.Преображенська, 4                            Голова ФПО   М. Баланенко

Соколівська сільська рада

об'єднаної територіальної громади

Кіровоградського району Кіровоградської області
с. Соколівське , вул. Шевченка, буд. 23                                               Сільський голова І. Завірюха

]]>
pravo@host.kr.ua (admin) Соціальний діалог та соціальне партнерство Thu, 06 Sep 2018 13:39:47 +0000
УГОДА про співпрацю між Федерацією професійних спілок Кіровоградської області та Великосеверинівською сільською радою об’єднаної територіальної громади Кіровоградського району Кіровоградської області http://fpo.kr.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=991%3A2018-09-06-13-37-29&catid=54%3A2012-05-31-10-47-14&Itemid=58&lang=uk http://fpo.kr.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=991%3A2018-09-06-13-37-29&catid=54%3A2012-05-31-10-47-14&Itemid=58&lang=uk м. Кропивницький                                                               « 27 » вересня 2017 року
Федерація професійних спілок Кіровоградської області (далі - ФПО) в особі Голови ФПО Баланенка Максима Олексійовича, який діє на підставі Статуту ФПО, з однієї сторони, та
Великосеверинівською сільською радою об'єднаної територіальної громади Кіровоградського району Кіровоградської області, (далі - ССР), в особі сільського голови об'єднаної територіальної громади Левченка Сергія Володимировича, яка діє на підставі законів України „Про місцеве самоврядування в Україні», «Про добровільне об'єднання територіальних громад», з іншої сторони (надалі разом іменовані - Сторони), прагнучи ефективної реалізації державної соціальної та економічної політики, регулювання трудових, соціальних, економічних відносин та усвідомлюючи взаємну зацікавленість і доцільність поєднання зусиль для вирішення соціально-економічних проблем ССР та захисту прав та інтересів її членів, зокрема об'єднаних у профспілки, уклали Угоду про співпрацю, яка базується на Законах України «Про добровільне об'єднання територіальних громад», «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про засади державної регіональної політики», «Про соціальний діалог», «Про профспілки, їх права та гарантії діяльності», «Про колективні договори і угоди» та Кодексом законів про працю.
Предметом цієї Угоди є співпраця в питаннях регулювання трудових, соціальних, економічних відносин, сприяння вирішенню соціально- економічних проблем ССР, підвищення рівня життя її членів, зокрема через колективно-договірні домовленості.
Сторони визнають повноваження одна одної і зобов'язуються дотримуватися принципів соціального партнерства.
Прийняті домовленості Сторін є обов'язковими до виконання. При здійсненні змін в структурі сторін, реорганізації окремих підприємств, повноваження та обов'язки щодо виконання норм Угоди переходять до правонаступників.
Положення Угоди діють безпосередньо і поширюються на всі суб'єкти, які знаходяться у сфері дії Сторін.
Основними напрямами співпраці Сторін є сприяння:
- здійсненню спільних дій по створенню умов для економічного і фінансового розвитку ССР за галузевим принципом діяльності;
- вдосконаленню соціальної та економічної політики ССР, реалізації її повноважень (власних і делегованих);

- реалізації програм, спрямованих на економічний розвиток і підвищення спроможності ССР;
- наданню методичної, правової та практичної допомоги підприємствам, організаціям, установам ССР у вдосконаленні систем оплати і охорони праці, колективно-договірного регулювання трудових відносин;
- збереженню цілісності галузевих організаційних ланок профспілок, їх організаційної структури, недопущенню необгрунтованої ліквідації первинних профспілкових організацій у процесі оптимізації мережі закладів бюджетної сфери;
- укладенню колективних договорів на всіх підприємствах і в організаціях, що діють на території ССР, відповідно до норм чинного законодавства, Генеральної, галузевих та територіальній угод, в тому числі про безготівкове перерахування членських профспілкових внесків.
Права Сторін Угоди:
Співпрацюючи в реалізації положень цієї Угоди Сторони мають право:
- створювати спільні робочі групи, комісії та запрошувати до участі у їх роботі незалежних експертів (за згодою);
- проводити наради та здійснювати підготовку пропозицій і документів;
- повідомляти про результати спільної роботи в засобах масової інформації;
- брати участь в роботі дорадчих та консультативних органах, створених, в разі потреби, Сторонами спільно або окремо;
- обмінюватися інформацією, необхідною для ефективного співробітництва Сторін.
Заключні положення
Сторони виконують зобов'язання за цією Угодою як безпосередньо, так і через суб'єктів внутрішньої організаційної структури.
Зміни і доповнення до цієї Угоди або припинення її дії здійснюється за взаємною згодою Сторін.
Сторони окремо визначають посадових осіб, які будуть відповідальними за взаємодію та реалізацію цієї Угоди.
Порядок перерахування профспілкових внесків в окремих випадках Сторони визначають додатковим документом.
У разі виникнення розбіжностей за цією Угодою, їх врегулювання здійснюється за взаємною згодою.
Кожна Сторона самостійно визначає порядок доведення змісту цієї Угоди до відповідних суб'єктів внутрішньої структури.
Угода набуває чинності з дати підписання і діє до укладення нової або перегляду норм цієї Угоди.

Цю Угоду укладено і підписано у двох примірниках, які мають однакову юридичну силу і зберігаються у кожної із Сторін.
Підписи Сторін:
Федерація професійних спілок Кіровоградської області
25006, м. Кропивницький,вул.Преображенська, 4                      Голова ФПО    М. Баланенко

Великосеверинівська сільська рада
об'єднаної територіальної громади
Кіровоградського району
Кіровоградської області
с.Велика Северинка, вул. Миру,буд.1,
код ЄДРПОУ 04365164.                                                                       Сільський голова С. Левченко

]]>
pravo@host.kr.ua (admin) Соціальний діалог та соціальне партнерство Thu, 06 Sep 2018 13:32:50 +0000
МЕМОРАНДУМ про співробітництво між Федерацією профспілок Кіровоградської області та інспекцією з питань захисту прав споживачів у Кіровоградській області http://fpo.kr.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=990%3A2018-09-06-13-15-57&catid=54%3A2012-05-31-10-47-14&Itemid=58&lang=uk http://fpo.kr.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=990%3A2018-09-06-13-15-57&catid=54%3A2012-05-31-10-47-14&Itemid=58&lang=uk м. Кіровоград                                                                           20 серпня 2013 року
Інспекція з питань захисту прав споживачів у Кіровоградській області в особі начальника Волканова Вадима Анатолійовича, що діє на підставі Положення про
інспекцію, іменована надалі «Держспоживінспекція у Кіровоградській області»,та Федерація професійних спілок Кіровоградської області (скорочено - ФПО), в особі Голови ФПО Петрова Сергія Юрійовича, що діє на підставі Статуту ФПО, іменована надалі «ФПО», а разом іменовані «Сторони»,виходячи з принципів соціального партнерства та з метою підняття системи захисту прав споживачів на якісно новий рівень, а також задля подолання правових і організаційних перешкод у застосуванні норм законодавства про захист прав споживачів, забезпечення однозначного тлумачення нормативно-правових актів з питань захисту прав споживачів, ініціювання вирішення спірних питань у цій сфері вищими органами законодавчої і виконавчої влади України, підвищення ролі громадських організацій, які представляють інтереси своїх членів як споживачів товарів, робіт і послуг, вважають за необхідне укласти Меморандум про співробітництво між ФПО та Держспоживінспекцією у Кіровоградській області і домовляються про наступне :
Стаття 1. Сторони розглядають співробітництво як дієвий механізм у сфері державного і громадського контролю за додержанням законодавства з питань захисту прав споживачів та його вдосконалення.
Стаття 2. Сторони виходять із розуміння ролі Держспоживінспекції у Кіровоградській області як територіального органу, який здійснює державний контроль за дотриманням законодавства про захист прав споживачів, державний ринковий нагляд, державний нагляд за дотриманням технічних регламентів, стандартів, норм і правил, безпосередньо виконує роботу, пов'язану з розробкою нормативно-правових актів і методичних рекомендацій з цих питань, і ФПО - як добровільної неприбуткової громадської організації, що об'єднує громадян, пов'язаних спільними інтересами за родом їхньої професійної (трудової) діяльності (навчання) з метою здійснення представництва та захисту трудових, соціально-економічних прав та інтересів членів профспілки.
Стаття 3. Сторони забезпечуватимуть співпрацю у процесі підготовки проектів нормативно-правових актів, інструкцій, наказів, а також пропозицій з питань удосконалення системи захисту прав споживачів з метою забезпечення ефективності економічної і соціальної політики держави.
Стаття 4. Для практичної реалізації цього Меморандуму Сторони домовилися здійснювати співробітництво у таких напрямках :
4.1. Взаємне інформування про випадки порушень законодавства про захист прав споживачів на споживчому ринку ;
4.2. Залучення представників ФПО до напрацювання пропозицій щодо вдосконалення законодавства про захист прав споживачів ;

4.3. Включення представників ФПО до складу колегії Держспоживінспекції у Кіровоградській області та громадської ради у встановленому порядку ;
4.4. Обмін інформацією при поданні змін і доповнень до проектів нормативно- правових актів з питань захисту прав споживачів ;
4.5. Взаємний обмін інформацією щодо практики вирішення конфліктних ситуацій між виробниками і продавцями товарів, виконавцями робіт і послуг та споживачами;
4.6. Спільне проведення заходів з питань роз'яснення та вдосконалення законодавства про захист прав споживачів - навчальних семінарів, круглих столів, фахових дискусій .
Стаття 5. При здійсненні співробітництва у відповідності з цим Меморандумом Сторони узгоджуватимуть позиції шляхом переговорів і консультацій, у разі необхідності, створюватимуть робочі групи для вироблення спільних рішень з питань, що становлять взаємний інтерес.
Стаття 6. Жодна із Сторін не має права передавати третій особі свої права та обов'язки за цим Меморандумом без письмової згоди іншої Сторони.
Стаття 7. Розбіжності, що можуть виникнути при виконанні цього Меморандуму, вирішуватимуться за взаємною згодою Сторін.
Стаття 8. За взаємним погодженням Сторін до цього Меморандуму можуть вноситися зміни чи доповнення, які оформлюються додатковою угодою.
Стаття 9. Меморандум не покладає на Сторони, що його підписали, будь-яких фінансових зобов'язань.
Стаття 10. Цей Меморандум набирає чинності з моменту його підписання Сторонами і діє протягом року.
Стаття 11. Дія Меморандуму автоматично продовжується на кожний наступний рік, якщо жодна із Сторін не заявить про своє бажання припинити його дію шляхом письмового повідомлення за один місяць до закінчення терміну дії цього Меморандуму.
Стаття 12. Цей Меморандум укладено українською мовою у двох примірниках, кожний з яких має однакову юридичну силу: один примірник - для ФПО, другий - для Держспоживінспекції у Кіровоградській області.

Від інспекції з питань захисту прав                                               Від Федерації професійних спілок
споживачів у Кіровоградській області                                          Кіровоградської області

]]>
pravo@host.kr.ua (admin) Соціальний діалог та соціальне партнерство Thu, 06 Sep 2018 13:09:29 +0000
УГОДА про співпрацю між головним управлінням Пенсійного фонду України в Кіровоградській області та Федерацією професійних спілок Кіровоградської області http://fpo.kr.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=989%3A2018-09-06-13-00-01&catid=54%3A2012-05-31-10-47-14&Itemid=58&lang=uk http://fpo.kr.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=989%3A2018-09-06-13-00-01&catid=54%3A2012-05-31-10-47-14&Itemid=58&lang=uk
22 січня 2015 року                                                                                        м. Кіровоград    
  

Головне управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області в особі начальника Поліщук Людмили Петрівни, що діє на підставі Положення, іменоване надалі "Фонд", Федерація професійних спілок Кіровоградської області в особі голови Баланенка Максима Олексійовича, що діє на підставі Статуту, іменована надалі "ФПО" іменовані разом "Сторони",

керуючись Законами України від 09.07.2003 № 1058-ІУ "Про

загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", від 15.09.1999 № 1045- XIV "Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності" та від 24.05.2001 №2436-111 " Про організації роботодавців",

враховуючи потребу в подальшому розвитку співпраці у зв'язку з реформуванням пенсійної системи,

розуміючи, що така співпраця сприятиме стимулюванню соціального прогресу на засадах соціального партнерства,

прагнучи взаємної підтримки у досягненні спільних цілей щодо забезпечення утвердження в Кіровоградській області ефективної системи пенсійного страхування та захисту інтересів найманих працівників, уклали цю Угоду про наступне.

1. Сторони здійснюватимуть спільну діяльність в сферах організаційної, аналітичної, правопросвітницької та правозахисної роботи, інформаційного забезпечення застрахованих осіб і страхувальників в сфері загальнообов'язкового державного пенсійного страхування.

З цією метою співпраця здійснюватиметься за такими напрямками:

1.1. Обмін інформацією;

1.2. Методична допомога;

1.3. Інформування застрахованих осіб та страхувальників щодо питань загальнообов'язкового державного пенсійного страхування;

1.4. Правова допомога застрахованим особам та страхувальникам;

1.5. Узагальнення практики застосування Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування";

1.6. Спрямування зусиль на стабілізацію та розвиток солідарної пенсійної системи, запровадження обов'язкової накопичувальної системи пенсійного страхування, удосконалення порядку пенсійного забезпечення працівників, зайнятих на роботах зі шкідливими та важкими умовами праці, посадах, що дають право на призначення спеціальних пенсій.

1.7. Реалізація заходів, спрямованих на легалізацію заробітної плати та зайнятості населення, з метою наповнення бюджету Пенсійного фонду та захисту застрахованих осіб.
2. Відповідно до напрямів співпраці, зазначених у пункті 1 цієї Угоди, Фонд:
2.1. Проводитиме круглі столи, семінари, конференції, навчання з питань пенсійного забезпечення, в установленому порядку залучаючи до участі в цих заходах ФПО і її членські організації;
2.2. Здійснюватиме заходи щодо участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики у сфері пенсійного забезпечення та страхування;
2.3. Самостійно та спільно з ФПО проводитиме освітні й інформаційні заходи з роз'яснення норм пенсійного законодавства для застрахованих осіб, професійних спілок та їх об'єднань;
2.4. Інформуватиме професійні спілки: про виявлені факти порушення трудових і пенсійних прав застрахованих осіб для вжиття професійними спілками заходів та вчинення юридичних дій, що згідно із законодавством належать до їх компетенції; про проблеми і питання, пов'язані зі сплатою та погашенням заборгованості зі страхових внесків;

2.5. У межах своєї компетенції сприятиме ФПО в реалізації її повноважень в частині захисту прав і законних інтересів застрахованих осіб, доводитиме до її відома інформацію про прийняті нормативно-правові акти з пенсійних питань та збору і обліку внесків, призначених для соціального страхування, забезпечуватиме відповідними інформаційними, довідковими та роз'яснювальними матеріалами;
2.6. Інформуватиме ФПО про законотворчі пропозиції та проекти нормативно-правових актів Пенсійного фонду України у сфері пенсійного страхування з метою попереднього обговорення їх та врахування позиції профспілок;
2.7. Вживатиме заходів до розширення доступу застрахованих осіб та пенсіонерів до інформації у сфері пенсійного страхування;
2.8. Здійснюватиме розвиток існуючих та запровадження новітніх схем (у тому числі дистанційних), надання послуг громадянам у сфері пенсійного забезпечення.
3. Відповідно до напрямів співпраці, зазначених у пункті 1 цієї Угоди, ФПО:
3.1. Під час укладання колективних договорів, галузевих, регіональних, міжгалузевих угод враховуватиме й реалізовуватиме зобов'язання щодо здійснення громадського контролю за повнотою та своєчасністю нарахування, обліку й виплати заробітної плати та сплати страхових внесків, подання відомостей про застрахованих осіб до Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування, інформування застрахованих осіб про нарахування страхових внесків, а також щодо підвищення відповідальності керівників підприємств, установ і організацій за своєчасність та достовірність підготовки документів для призначення пенсій;
3.2. Інформуватиме Фонд про факти виявлених порушень з нарахування й обліку заробітної плати, а також вживатиме заходів для усунення таких порушень, користуючись правами й повноваженнями професійних спілок, визначеними законодавством;
3.3. Вживатиме заходів за зверненнями Фонду, зазначеними в п. 2.4 цієї Угоди;

3.4. Забезпечуватиме надання консультаційної та правової допомоги застрахованим особам у реалізації їх прав, визначених Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування";
3.5. Використовуватиме веб-портал ФПО, а також сприятиме використанню Інтернет-ресурсів галузевих і територіальних об'єднань організацій профспілок для доведення до відома платників страхових внесків і застрахованих осіб інформаційних, довідкових і роз'яснювальних матеріалів, пов'язаних з пенсійним забезпеченням;
3.6. Самостійно та спільно з Фондом проводитиме освітні й інформаційні
заходи з роз'яснення норм законів України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", "Про збір та облік єдиного внеску на
загальнообов'язкове державне соціальне страхування" для застрахованих осіб, професійних спілок та їх об'єднань.
4. Реалізація цієї Угоди буде здійснюватися шляхом розроблення та виконання кожною Стороною або спільно Сторонами заходів, спрямованих на досягнення цілей, визначених цією Угодою.
5. Угода набирає чинності з моменту її підписання Сторонами і діє безстроково.
6. Ця Угода доводиться Сторонами до територіальних органів Фонду та територіальних профоб'єднань ФПО.
7. Угоду укладено 22 січня 2015 року в м. Кіровограді в двох примірниках, по одному для кожної із Сторін.


Головне управління Пенсійного                                               Федерація професійних спілок
фонду України в Кіровоградській  області                                Кіровоградської області

 

 

 

 

]]>
pravo@host.kr.ua (admin) Соціальний діалог та соціальне партнерство Thu, 06 Sep 2018 12:50:57 +0000
УГОДА про взаємодію між відділенням Національної служби посередництва і примирення в Кіровоградській області та Федерацією профспілок Кіровоградської області http://fpo.kr.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=988%3A2018-09-06-12-41-02&catid=54%3A2012-05-31-10-47-14&Itemid=58&lang=uk http://fpo.kr.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=988%3A2018-09-06-12-41-02&catid=54%3A2012-05-31-10-47-14&Itemid=58&lang=uk                     місто Кропивницький                                                      15 листопада 2016 року

З метою об'єднання зусиль, спрямованих на поліпшення стану соціально- трудових відносин, запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів) та сприяння їх своєчасному і справедливому вирішенню відділення Національної служби посередництва і примирення в Кіровоградській області (далі - Відділення) в особі начальника Рішняка Миколи Олексійовича, який діє на підставі Положення про відділення Національної служби посередництва і примирення в Кіровоградській області, з однієї сторони, та Федерація профспілок Кіровоградської області (далі - ФПО) в особі Голови Баланснка Максима Олексійовича, який діє на підставі Статуту Федерації профспілок Кіровоградської області, з іншої сторони (надалі - Сторони), уклали Угоду у про наступне:
                                                                             І. Предмет Угоди
1.1. Предметом цієї Угоди є взаємодія Сторін у межах відповідної компетенції з метою реалізації спільних заходів, спрямованих на врегулювання соціально-трудових відносин, запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів) та сприяння своєчасному їх вирішенню, здійсненню соціального діалогу на території Кіровоградської області.
                                                                            II Організація роботи
2.1. Сторони організовують виконання завдань, передбачених розділом І Угоди, як самостійно, так і шляхом проведення спільних заходів, на підставі узгоджених планів.
2.2. Про проведену роботу Сторони інформують одна одну, а також громадськість через засоби масової інформації.
                                                                            Ш. Зобов'язання Сторін
3.1. Відділення Національної служби посередництва і примирення в Кіровоградській області:
3.1.1. Здійснюватиме посередництво між сторонами соціально-трудових відносин у запобіганні виникненню та забезпеченні своєчасного вирішення колективних трудових спорів (конфліктів), у тому числі шляхом:
- моніторингу стану соціально-трудових відносин на конфліктогенних Підприємствах в розрізі територій, галузей з метою врегулювання суперечностей між сторонами соціально-трудових відносин і усунення підстав для виникнення колективних трудових спорів (конфліктів);

- інформування ФПО про факти та причини загострення стану соціально- трудових відносин та можливість виникнення колективних трудових спорів (конфліктів), проведення страйків чи інших масових протестних дій;
- роз'яснення сторонам соціально-трудових відносин форм і методів дій у разі загострення відносин;
- сприяння взаємодії та налагодженню соціального діалогу між сторонами соціально-трудових відносин;
- проведення запобіжних процедур примирення (узгоджувальних зустрічей, взаємних консультацій тощо) з метою усунення причин ускладнення стану соціально-трудових відносин;
- надання рекомендацій сторонам соціально-трудових відносин щодо можливих шляхів поліпшення стану соціально-трудових відносин.
З.1.2. Надаватиме ФПО інформацію про стан соціально-трудових відносин та виникнення колективних трудових спорів (конфліктів) в області.
3.1.3. Забезпечуватиме організацію підготовки та перепідготовки незалежних посередників та трудових арбітрів з наданих кандидатур ФПО.
3.1.4. Братиме участь у проведенні навчання членів профспілок членських організацій ФПО щодо процедури вступу та вирішення колективних трудових спорів (конфліктів).
3.1.5. З метою вдосконалення нормативно-правових актів НСПП з питань вирішення колективних трудових спорів (конфліктів) вноситиме зміни до них, враховуючи пропозиції ФПО.
3.2. Федерація профспілок Кіровоградської області:
3.2.1. Представлятиме і забезпечуватиме захист трудових і соціально- економічних прав працівників, використовуючи при цьому усі легальні форми і методи профспілкової діяльності.
3.2.2. Сприятиме взаємодії сторін соціально-трудових відносин на підприємствах, в установах та організаціях (далі - Підприємствах), де є організації профспілок, що входять до ФПО (далі - Організації профспілок), з метою врегулювання суперечностей та усунення підстав для виникнення колективних тоудових спорів (конфліктів).
3.2.3. Інформуватиме Відділення про виникнення на Підприємствах, де є Організації профспілок, випадків загострення стану соціально-трудових відносин, колективних трудових спорів (конфліктів), підготовку до проведення страйків чи інших масових протестних дій з метою долучення його представників до врегулювання розбіжностей.
3.2.4. Представлятиме інтереси членських організацій при реалізації ними права на вступ у колективний трудовий спір (конфлікт) для захисту трудових і соціально-економічних прав та інтересів членів профспілок, у тому числі при реалізації ними конституційного права на страйк.
3.2.5. Надаватиме безкоштовну правову допомогу членам профспілок з питань захисту їх трудових, соціально-економічних прав та інтересів, вирішення колективних трудових спорів (конфліктів).

3.2.6. Підвищуватиме правову культуру членів профспілок своїх членських організацій шляхом проведення навчань щодо процедури вирішення колективних трудових спорів (конфліктів).

3.2.7. Направлятиме Відділенню пропозиції відносно кандидатур ФПО для проходження ними підготовки та отримання статусу трудового арбітра чи незалежного посередника.

3.2.8. Сприятиме передплаті членськими організаціями ФПО Бюлетеня Національної служби посередництва і примирення, розміщенню в газеті «Профспілкові вісті» інформації про взаємодію між ФПО та Відділенням.
3.2.9. Надаватиме, за наявності можливості, приміщення ФПО для проведення примирних процедур з вирішення колективних трудових спорів (конфліктів), що виникли на Підприємствах області, за участю членських організацій ФПО.
3.2.10. Сприятиме працівникам Відділення в наданні транспорту з метою оперативного реагування та вжиття вичерпних заходів з вирішення на місцях колективних трудових спорів (конфліктів), що виникли на Підприємствах, де є Організації профспілок.

3.3. ФПО та Відділення взаємодіятимуть шляхом:
3.3.1. Створення спільних робочих і експертних груп (комісій) зі складу представників ФПО та Відділення для:
- підготовки комплексу спільних заходів з метою поліпшення стану соціально-трудових відносин, запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів) та сприяння їх своєчасному вирішенню;
- розгляду найбільш гострих або довготривалих випадків дестабілізації стану соціально-трудових відносин (де інтереси найманих працівників представляє ФПО та членські організації) з метою вироблення пропозицій щодо їх вирішення;
- підготовки спільних пропозицій щодо внесення змін до законодавства, в частині колективних трудових спорів (конфліктів);
- вивчення стану додержання законодавства про працю (в межах компетенції), положень колективних договорів (угод) з метою виявлення Підприємств, в яких є ускладнення соціально-трудових відносин, що може призвести до виникнення колективних трудових спорів (конфліктів);
- надання правової допомоги членським організаціям ФПО в питаннях практичного застосування положень Закону України «Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)», нормативно-правової бази Національної служби посередництва і примирення для запобігання загостренню суперечностей між сторонами соціально-трудових відносин та при вирішенні колективних трудових спорів (конфліктів);
- вивчення досвіду роботи трудових арбітражів.
3.3.2. Проведення спільних громадських слухань із найбільш гострих або довготривалих колективних трудових спорів (конфліктів) з метою вироблення пропозицій щодо їх конструктивного вирішення (де інтереси найманих працівників представляє ФПО та її членські організації).

3.3.3. Проведення спільних наради, семінарів, конференцій, зустрічей, інших заходів (з питань, що належать до їх компетенції), спрямованих на з'ясування і обговорення стану соціально-трудових відносин на Підприємствах області та вироблення відповідних рекомендацій сторонам соціального діалогу.
3.3.4. Поширення позитивного досвіду вирішення колективних трудових спорів на Підприємствах, які перебувають у сфері дії членських організацій ФПО.
3.3.5. Інформування громадськості про стан соціально-трудових відносин у колективах, де є ускладнення зазначених відносин, через засоби масової інформації, у тому числі шляхом проведення спільних прес-конференцій (у разі такої необхідності).
                                                                      IV. Заключні положення
4.1. Угода набирає чинності з дня її підписання та скріплення печатками Сторін. її чинність автоматично продовжується на кожний наступний рік, якщо за один місяць до завершення відповідного строку жодна із Сторін письмово не повідомить іншу Сторону про свій намір припинити її дію.
4.2. Зміни та доповнення до цієї Угоди вносяться за взаємною згодою Сторін.
4.3. Розбіжності при виконанні Угоди вирішуються за взаємною згодою Сторін шляхом переговорів.
4.4. ЗМІСТ даної Угоди доводиться Сторонами до відповідних суб'єктів внутрішньої структури самостійно.
4.5 Угоду укладено в двох примірниках, по одному примірнику для кожної із Сторін, які мають однакову юридичну силу.
шб. Дія Угоди може бути припинена за взаємною згодою Сторін.
                                                                     Юридичні адреси сторін:

Відділення Національної служби                                       Федерація професійних спілок            
посередництва і примирення                                               Кіровоградської області

в Кіровоградській   області                                            

25006. м. Кропивницький,                                                      25006, м.Кропивницький
вул. Архітектора Паученка, 64/53,                                         вул. Преображенська,4
кімн. 204                                                                                      тел./факс:  24-59-21
тел./факс 32-04-34

]]>
pravo@host.kr.ua (admin) Соціальний діалог та соціальне партнерство Thu, 06 Sep 2018 12:31:29 +0000
УВАГА: Оподаткування новорічних подарунків http://fpo.kr.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=903%3A2017-12-18-06-28-38&catid=54%3A2012-05-31-10-47-14&Itemid=58&lang=uk http://fpo.kr.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=903%3A2017-12-18-06-28-38&catid=54%3A2012-05-31-10-47-14&Itemid=58&lang=uk УВАГА: Оподаткування новорічних подарунків
  • Опубліковано: Четвер, 14 грудня 2017, 11:15

Наближаються новорічні свята — день Святого Миколая, Новий рік та Різдво Христове, що приносять чарівну атмосферу в наші домівки. Дарувати подарунки дітям є однією з найприємніших  справ у цей час.

Профспілки також традиційно вітають святковими подарунками своїх спілчан та їх сім'ї. Разом з тим, зточки зору Податкового кодексу України (далі - Кодекс) подарунок є доходом працівника. У зв’язку з цим, ФПУ нагадує про застосування норм оподаткування податком на доходи фізичних осіб вартості новорічних подарунків, придбаних для дітей працівників за рахунок профспілкових коштів.

Оподаткування різдвяних і новорічних подарунків регламентується підпунктами 164.2.10 та 165.1.39 Кодексу, відповідно до яких до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід у вигляді вартості отриманого в подарунок майна, що перевищує  25 відсотків однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року, за винятком грошових виплат у будь-якій сумі.

Отже, якщо вартість подарунка у 2017 році становить до 800 грн. (25% від 3200 грн.), то такі подарунки податком не обкладаються, при цьому вартість дарунку відображається у податковому розрахунку за формою № 1ДФ (ознака доходу «160»).

У разі, якщо вартість подарунка перевищує вказаний розмір, то сума такого перевищення оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18 відсотків (пп. 167.1 Кодексу), та як додаткове благо відображається у податковому розрахунку ф. № 1ДФ за ознакою доходу «126». При цьому, слід врахувати те, що база оподаткування доходу у вигляді подарунка визначається з урахуванням коефіцієнту (пп. 164.5 Кодексу), який на сьогодні становить 1,219512.

При цьому таке обмеження вартості подарунка стосується не тільки одного подарунка, а й сукупної вартості всіх подарунків, отриманих упродовж календарного місяця (незалежно від їхньої кількості). Тобто, якщо платник податків упродовж грудня 2017 р. отримає від роботодавця кілька подарунків сукупною вартістю 1000 грн., то обкладанню ПДФО у грудні не підлягатиме лише 800 грн., а з решти вартості одержаних подарунків (з 200 грн.) у платника податків має бути утримано ПДФО за ставкою 18% на загальних підставах.

Одночасно питання оподаткування новорічних подарунків регулюється Законом України «Про звільнення від оподаткування коштів, які спрямовуються на проведення новорічно-різдвяних свят для дітей та на придбання дитячих святкових подарунків» від 30.11.2000 № 2117-ІІІ, який установлює відмінний від Кодексу порядок оподаткування вартості таких подарунків, конкретні вимоги до їхнього складу та вартості. При цьому, необхідно враховувати, що пп. 5.2 Кодексу передбачено наступне: - «У разі якщо поняття, терміни, правила та положення інших актів суперечать поняттям, термінам, правилам та положенням цього Кодексу, для регулювання відносин оподаткування застосовуються поняття, терміни, правила та положення цього Кодексу». Таким чином, під час розгляду питання оподаткування вартості подарунків, у тому числі дитячих новорічних, слід керуватися винятково нормами Кодексу, якими, на відміну від Закону №2117 не передбачено будь-яких застережень щодо складу новорічного подарунку.

  

Департамент захисту соціально-

економічних прав апарату ФПУ

]]>
pravo@host.kr.ua (admin) Соціальний діалог та соціальне партнерство Mon, 18 Dec 2017 06:26:56 +0000
Угода про співпрацю між ФПО та Управлінням Держпраці в Кіровоградській області http://fpo.kr.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=594%3A2015-12-17-09-39-08&catid=54%3A2012-05-31-10-47-14&Itemid=58&lang=uk http://fpo.kr.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=594%3A2015-12-17-09-39-08&catid=54%3A2012-05-31-10-47-14&Itemid=58&lang=uk У Г О Д А

про співпрацю між Управлінням  Держпраці у Кіровоградській

області  та Федерацією профспілок Кіровоградської області

 

м. Кіровоград                                                                              « 10 »  грудня  2015 року

       

          Управління Держпраці  у Кіровоградській області, ( далі – Управління Держпраці),  в особі начальника Подорожного Сергія Михайловича, що  діє на  підставі Положення про Управління,  з однієї сторони і

          Федерація професійних спілок Кіровоградської області (далі – ФПО), в особі  Голови  ФПО Баланенка Максима Олексійовича, що діє на підставі Статуту ФПО, з іншої сторони, далі разом – Сторони,  

           прагнучи до реалізації державної  політики у сфері  охорони праці та промислової безпеки, а також з питань державного та громадського  контролю за дотриманням  законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов’язкового державного соціального страхування в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсації, надання соціальних послуг

           керуючись принципами  верховенства права, соціального діалогу, взаємної відповідальності  та дотримання визначених Угодою  зобов’язань і домовленостей,

                        

                                        ДОМОВИЛИСЬ ПРО НАСТУПНЕ :

  1.          Предметом  цієї Угоди  є співпраця  Сторін у здійсненні державного нагляду та громадського контролю за дотриманням гарантованих Конституцією та іншими законами України трудових  прав працівників  з метою виявлення  порушень законодавства, вжиття заходів до усунення порушень, проведення профілактичної  роботи щодо їх попередження.
    1. 4.      Заключні положення .

2. Основними напрямами співпраці між Управлінням Держпраці  і ФПО є :

  2.1.Проведення спільних перевірок (за попереднім погодженням) на підприємствах, установах, організаціях (далі - роботодавці) у сфері охорони праці та  з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов’язкове державне соціальне страхування в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб;  здійсненні  комплексного управління охороною праці та промисловою безпекою на обласному рівні та дотримання роботодавцями законодавства про працю, в т.ч. і  неповнолітніх,  та  працевлаштування інвалідів як за власною ініціативою, так і на підставі повідомлень профспілкових організацій (за наявності достатніх даних); вжиття заходів до усунення порушень та притягнення до відповідальності керівників, які їх допустили.

2.2. Вивчення  і узагальнення  практики застосування  законодавства з питань, що є предметом цієї Угоди, аналіз найбільш поширених видів порушень, розробка пропозицій щодо вдосконалення законодавства про працю, зайнятість населення, про загальнообов’язкове державне соціальне страхування та механізмів контролю за його дотриманням.

2.3. Участь у розробці  проектів нормативно-правових актів, які стосуються  питань,  що є предметом цієї Угоди, підготовка пропозицій для прийняття  рішень Урядом України.

        2.4.  Організація і проведення, у разі необхідності, спільних  інформаційних заходів (нарад, консультацій, семінарів тощо) з питань, що є предметом Угоди.

        2.5.  Проведення  роз’яснювальної  роботи з питань  недопущення порушення трудових прав та дискримінації окремих груп працівників.

        2.6. Взаємодія з  питань  запобігання   використання дитячої праці та дотримання роботодавцями законодавства про працю, в т.ч. і  неповнолітніх.

        2.7.  Контроль за правильністю застосування роботодавцями списків на пільгове пенсійне забезпечення, готує пропозиції щодо вдосконалення таких списків.

        2.8. Контроль за своєчасністю та об'єктивністю розслідування нещасних випадків на виробництві, їх документальним оформленням і веденням обліку, виконанням заходів з усунення причин нещасних випадків.

         2.9. Державний нагляд (контроль) у сфері гігієни праці, у тому числі нагляд (контроль) за:

- факторами виробничого середовища та виробничих операцій, наявність та виконання яких можуть шкодити здоров'ю працівників;

- виконанням заходів щодо запобігання виникненню професійних захворювань;

- дотриманням вимог санітарних норм та правил;

- своєчасним здійсненням профілактичних заходів, спрямованих на попередження шкідливої дії факторів виробничого середовища і трудового процесу, збереження здоров'я працівників;

          - наявністю обов'язкових медичних оглядів працівників.

          2.10. Забезпечення роботодавців і працівників інформацією та роз'ясненнями щодо ефективних засобів дотримання законодавства та запобігання можливим його порушенням.

 2.11. Забезпечення здійснення соціального діалогу у питаннях реалізації державної політики у сфері трудових відносин, оплати праці, охорони праці, гігієни праці та соціального захисту, укладення колективних договорів (угод), створення умов для трудової діяльності працівників та роботи профспілкових організацій відповідно до законодавства України.

.        2.12.  Реалізація принципів соціального партнерства.

         2.13.  Пропаганда  правових знань з питань, що є предметом цієї Угоди.

    

3. Форми співпраці   між  Управлінням праці  і ФПО   :

3.1.  Організація державного нагляду та громадського контролю здійснюється як самостійно, так і шляхом проведення спільних заходів на підставі узгоджених планів спільних перевірок суб’єктів господарювання.

        3.2. Проведення спільних перевірок з питань, визначених цією Угодою на підприємствах, в установах, організаціях, в тому числі за зверненнями працівників чи  профспілкових організацій.

3.3. Взаємне інформування один раз на півріччя про результати перевірок, що проводяться в межах повноважень сторін цієї Угоди, та про вжиті  заходи щодо усунення виявлених порушень.       

3.4. Спільне  інформування  органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, органів прокуратури, об’єднань роботодавців  про систематичні  порушення законодавства про працю та внесення пропозицій щодо притягнення  до відповідальності осіб, які порушують законодавство про працю.

3.5.  Аналіз  причин найбільш характерних порушень законодавства про працю, зокрема ухилення  від юридичного оформлення фактичних трудових відносин, підміни трудових  договорів  цивільно-правовими чи іншими угодами, використання запозиченої праці та  підготовка пропозицій щодо попередження таких порушень

         3.6.  Підготовка спільних  пропозицій про внесення змін до законодавства, інших нормативно-правових актів, у тому числі  вдосконалення контролю та посилення відповідальності за порушення законодавства про працю.

        3.7. Обговорення  на спільних заходах  актуальних питань додержання  законодавства  про працю  та загальнообов’язкове  державне соціальне страхування,  обмін досвідом роботи, проведення  навчання, спільних семінарів, нарад .

        3.8. Залучення представників ФПО  до участі в роботі комісій, робочих груп, інших органів, що створюються Управлінням праці.

        3.9. Регулярний обмін  інформацією, надання необхідних матеріалів, документів з питань, що є предметом цієї Угоди.

        3.10. Організація  узгодженої  роз’яснювальної роботи з питань законодавства про працю, у тому числі підготовка та видання спільних методичних рекомендацій, посібників  для працівників, профактиву та роботодавців тощо.   

         3.11. Підготовка та розміщення в засобах масової інформації спільних інформаційних, консультативних та інших матеріалів, що стосуються  предмета цієї Угоди.

        3.12. Участь у формуванні програм поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища на державному, галузевому, регіональному та виробничому рівнях, здійснення постійного контролю за їх виконанням.

        3.13. Здійснення Сторонами контролю за виконанням спільних домовленостей.

4.1. Сторони  виконують зобов’язання за цією  Угодою як   безпосередньо, так і через  суб’єктів внутрішньої  організаційної структури.

4.2. Сторони забезпечуватимуть  відкритість та гласність у своїх взаємовідносинах, зокрема шляхом  інформування  одно одної та громадськості через засоби  масової інформації  про результати співпраці.

4.3. Для оперативного  вирішення  актуальних питань, що є предметом цієї  Угоди, не рідше одного разу на півріччя, або в  разі  необхідності, проводяться    особисті зустрічі  керівників  Управління Держпраці та  ФПО.

4.4. Угода набуває чинності з   10 грудня 2015 року.

4.5. Угоду укладено Сторонами  строком на три роки.  Якщо завчасно, не пізніше як за місяць до закінчення строку, жодна із Сторін письмово не повідомить другу сторону про інше, строк дії Угоди автоматично пролонгується на наступні три роки.

4.6. Зміни і доповнення до цієї Угоди або припинення її дії здійснюється  за взаємною згодою Сторін.

        4.7.Сторони визначають  посадових осіб, які будуть відповідальними за взаємодію та реалізацію  цієї Угоди :

         - з боку Управління Держпраці – на першого заступника та заступника начальника Управління;

         - з боку Федерації профспілок Кіровоградської області – на заступника Голови ФПО та керівників  членських  організації ФПО.

        4.8. Кожна Сторона  самостійно визначає порядок доведення змісту цієї Угоди до відповідних суб’єктів  внутрішньої структури.

        4.9. Цю Угоду укладено і підписано у двох примірниках, які мають однакову юридичну силу  і зберігаються у кожної із  Сторін.

                                                 Підписи   Сторін : 

Начальник Управління Держпраці                       Голова Федерації профспілок

у  Кіровоградській   області                                    Кіровоградській області

                                  

підпис ____       С.М. Подорожний                            підпис_______  М.О. Баланенко

 

« 10 » грудня  2015 року                                            « 10 » грудня  2015 року

]]>
pravo@host.kr.ua (admin) Соціальний діалог та соціальне партнерство Thu, 17 Dec 2015 09:36:27 +0000